1-700-555-979

no-lazy

אקיטה אינו - AKITA-INU

כלבים גדולים,ידידותי לילדים,כלבי שמירה,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

אקיטה אינו

האקיטה הוא כלב ציד יפני אשר היה מלווה את היפנים במסעות הציד ועוזר להם לגלות היכן מתחבאות החיות ע"י התחקות אחרי העכבות. האקיטה היה כלבו של שוגון שהיה ידוע כמנהיג אשר אוהב ודואג לעולם החי. שוגון היה הראשון שחוקק חוקים נגד התעללות בבעלי חיים וגם היה הראשון שפתח בתי מחסה לכלבים. בנוסף לשוגון ולקיסרי יפן היה הכלב מלווה האקיטה נזירים במסעות רוחניים ומגן עליהם מחיות הבר.



כלב אקיטה אינו - מקור הגזע והיסטוריה

שלא כמו שאר גזעי הכלבים היפנים, האקיטה הוא גזע כלבים מקורי של יפן. אקיטה איננו גזע שהגיע עם המהגרים והוא לא תולדה של הכלאות כאלה ואחרות. ולראייה ניתן למצוא כתבים עתיקים
ופסלים בדמותו של הכלב עוד במאה ה-8.
בגלל מראהו ונאמנותו של אקיטה, סיפורים רבים ואגדות המהללות את אומץ ליבו ונאמנותו הבלתי נגמרת של הכלב לבעלים. ובשנת 1931 הוכרז האקיטה כנכס לאומי ביפן.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים גדולים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

כלבים כלבי שמירה >

נתונים ומאפיינים

האקיטה הוא כלב מרשים מכל הבחינות, מבנה גופו מרשים ואתלטי, ראשו גדול, אוזניו קטנות ומחודדות. זנבו של האקיטה ארוך ותמיד מסולסל.
הפרווה מלאה וצפופה , וצבעי הפרווה נעים בין חום ללבן, אבל ישנם גם כלבים עם צבע פרווה אחיד לרוב פרווה לבנה.
גובה:65-70 ס"מ
משקל: 35-40 ק"ג

אילוף הכלב אקיטה אינו

האקיטה הוא כלב נאמן וחכם מאוד קל ללמד אותו פקודות חדשות. מעבר ללימוד המהיר של פקודות חדשות, האקיטה יעשה הכל על מנת לרצות את בעליו, לרוב הוא יחכה למילה טובה או ליטוף מהבעלים וזה עבורו הפרס הגדול ביותר.
אילוף האקיטה מתאים גם לילדים, הכלב אוהב מאוד את בעליו ללא קשר לגיל, לכן ילדים אשר רוצים להתנסות באילוף, יכולים לעשות זאת עם האקיטה.
האקיטה הוא כלב ציד וכך יחסו לחיות קטנות כמו חתול ארנבות ועוד. על מנת שהאקיטה יגדל בנחת ולא ירדוף אחרי כלבים וחתולים אחרים, חובה לחנך אותו מגיל צעיר שלא ירדוף או יציק לשאר החיות בבית.

טיפוח אקיטה אינו

הפרווה של האקיטה מלאה וצפופה, ללא סירוק יומי, פרוותו של האקיטה לא תראה טוב. מעבר לסירוק יש לדאוג לניקיון העיניים והאוזניים למניעת מחלות.

מחלות נפוצות וטיפול אצל וטרינרים

האקיטה, כמו כלבים גדולים אחרים סובל מבעיית היפדיספלזיה – בעיית מפרקים אשר גורמת לכלב כאבים חזקים ולאחר מכן צליעה הנגרמת משחיקה קשה של המפרק.
בעיות נוספות שיש לאקיטה הן בעיות בעיניים ומחלות עור שונות.

אוכל ציוד ומשחקים

האקיטה אוהב מאוד לרדוף אחרי חיות בטבע, אנחנו בבית יכולים לדמות לו מרדף אחרי בעל חיים בעזרת כדור לכלבים. כאשר אתם זורקים את הכדור האקיטה רץ אחרי הכדור המרדף ונשיכת כדור מדמה לכלב השתתפות בציד.
האקיטה הוא כלב נוח, לרוב הוא איננו אלרגי לסוגי מזון שונים והוא יאכל כל מזון לכלבים או צ'ופרים לכלבים שתגישו לו.

ציונים עבור הכלב אקיטה אינו

גידול בדירה: 9 - יכול להתרגל לבית חייב פעילות גופנית.
ידידותי לילדים: 10 - גם כאשר מציקים לו האקיטה לא ינהם או יתקוף.
מתאים לאילוף: 9 - נוח ולומד במהירות
כלב שמירה: 10 - שומר על בני ביתו
טיפול וטיפוח: 7 - למעט סירוק אין עבודה

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 9

 



שאלות ותשובות

שלום אמא שלי הולכת לקנות לי בסוף השנה ואני כבר מתכונן חשבתי לקנות אקיטה אינו אתם יודעים איפה אפשר למצוא אותו? האם יש לו מחלות מידבקות(שנדבקות לבני אדם) איך אפשר להימנע מהם? האם אקיטה אינו הינו כלב גדול במיוחד או על סף הבינוני? אני מעדיף גור אבל חבר שלי חושב שעדיף כלב גדול מה לדעתכם כדי? תודה רבה דור.
ד.ברבי
אתחיל מהסוף הרשותך. היתרון בהבאת גור ולא כלב בוגר הוא ביצירת הקשר והחיבור עם הכלב. החסרון הגדול הם אותם חודשים ראשונים אשר מלווים בקשים רבים כמו הוצעות מרובות, חוסר יכולת להתאפק עם צרכים, לעסנות ועוד. האקיטה הינו כלב גדול בהחלט היכול בקלות לשקול סביב 50 ק"ג. אין מחלות רבות אשר יכולות להיות מועברות מכלבים לאנשים, ישנן מספר מחלות אשר כן יכולות להוות סיכון אבל ווטרינר יתן לך תשובה טובה ומקצועית יותר. בנוגע לקניית אקיטה אינו (יפני) אינני מכיר בתי גידול מסודרים בישראל אבל פנייה להתאחדות הכלבנית בישראל אמורה לתת לך את שמות המגדלים הרשומים בארץ. כמו בכל מקרה של כלב גזעי מומלץ לקנות אך ורק ממגדל מורשה ומוכר על ידי ההתאחדות כדי להמנע מקניית כלב עם בעיות גנטיות.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

מה ההבדל בין אקיטה אינו לאקיטה אמריקאי יש הבדל באופי או מחוכמה והאם אקיטה יכול לחיות בדירה של 120 מטרים רבועים בערך?
ד.דורוחוב
ההבדלים העיקרים הם בגודל ובצבע. האקיטה האמריקאי גדול יותר ויכול להיות בעל מסכה שחורה. אין הבדלי אופי או אינטלגנציה ידועים, בקשר לגדול הדירה החשיבות הינה בכמות ואיכות הטיולים, החינוך והאילוף. לכן אין זה משנה אם הדירה היא 50 מטרים רבועים או 500.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

יש לי כלב אקיטה איך אוכל לדעת האם הוא אמריקאי או יפני? אנשים מפחידים אותי שהכלב הינו משיר המון שיער כל השנה ורציתי לדעת האם יש משהו מומלץ שיכול לעזור בנושא ובנוסף בנושא בעיות הפרקים ומחלות העור והעיניים
ש.ברזני
יש אתר של הגזע ותוכלי לקבל מידע דרכו. כמו כן ניתן להגיע עימו לבדיקת ווטרינר במהלכה תקבלה תשובות מקיפות ויסודיות לכל הנושאים החשובים שהעלת
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

לפי התמונות האקיטה אינו הוא כלב פרוותי האם בקיץ יש לספר אותו או להשאיר לו את הפרווה גם בקיץ?
ט.למפרט
באופן כללי עדיף לא לספר כלבים אלא לבצע דילול לפרווה ולהבריש כל יום.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

יש לי אקיטה אמריקאי בן שנה וחצי. יש לי 2 שאלות. 1.איך אפשר להוציא לו תעודות (אני יודעת שלאמא שלו יש בוודאות). 2. האם יש אתר שבו מופיעים כלבי האקיטה שיש בארץ למטרת זיווג ושימור הגזע? ואם לא, איך אני יכולה ליצור קשר עם אנשים שיש להם אקיטה?
א.טל
ניתן לפנות למועדון הגזע בהתאחדות הישראלית לכלבנות ולברר מולם את הדברים האלו.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

מאיזה גיל ניתן לזווג אקיטה אינו יפני זכר ? וכמה גורים נהוג לקבל ו/או תשלום ?
ע.אלון
יש לפנות למועדון כלבי השפיץ בישראל
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום, אני רוצה לדעת איפה אפשר למצוא את האקיטה והאם היא יקרה, והאם אפשר לגדלו/ה באילת?
ש.פייצוויג
ניתן לפנות לאגודה הישראלית לכלבנות (הי"ל)והם יתנו את המידע לגבי בתי גידול, אם קיימים ומחירים. ניתן לגדל כלב כזה בכל מקום כל עוד נותנים לו את התנאים הנדרשים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

יש לי גור של אקיטה אמריקאי ,8 שבועות.שאלתי מתי כדאי להתחיל באילוף ומתי בערך נעמדות האוזניים שלו.
מ.צביון
שמונה שבועות זה גיל מצוין לאילוף במיוחד של גזעים כמו האקיטה שמסוגלים להגיע לרמת אילוף גבוהה מאוד אבל מצריכים עבודה סבלנית ועדינה יחסית.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם לאקיטה יש נשירת שיער?
מ.שדג
ישנה נשירה קבועה ופעמיים בשנה נשירה רצינית בחילופי עונות.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

איזה סוג אקיטה כדאי לקחת לדירה 120 מטרים רבועים עם תינוק בן שנתיים שמאוד אוהב כלבים , ילד בן 11 וילדה בת 7
י.שפילר
ממש אין חשיבות לסוג האקיטה (יפני או אמריקאי) וגם לא לגודל הדירה. הדברים שחשובים הם חשיפה נכונה ומוקדמת, פעילות גופנית ומשמעת טובה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.