1-700-555-979

no-lazy

גידולים שומניים- ליפומות (Lipomas)

גידולים שומניים (ליפומות) הם גידולים שפירים המורכבים מרקמת שומן. גידולים אלו יכולים להופיע באזורים שונים בגוף, הם מצויים בדרך בין שכבת העור והשריר ולכן רכים וניידים. במקרים אחרים הם לכודים בין שכבות השריר אז ירגישו נוקשים יותר וניידים פחות. מטבעם אלו גידולים הגדלים לאט, אולם לעיתים הם עלולים להגיע לגדלים גדולים עם הזמן ובדרך כלל יופיעו מספר ליפמות במקביל.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

גידולים שומניים (ליפומות) הם גידולים שפירים המורכבים מרקמת שומן. גידולים אלו יכולים להופיע באזורים שונים בגוף, הם מצויים בדרך בין שכבת העור והשריר ולכן רכים וניידים.

במקרים אחרים הם לכודים בין שכבות השריר אז ירגישו נוקשים יותר וניידים פחות. מטבעם אלו גידולים הגדלים לאט, אולם לעיתים הם עלולים להגיע לגדלים גדולים עם הזמן ובדרך כלל יופיעו מספר ליפמות במקביל. מלבד העניין הקוסמטי שבעלים רבים רואים בגידולים אלו לעיתים עלולה להתווסף בעיה תפקודית כאשר הגידול נמצא באזור מסוים כגון בתי השחי או ירכיים ואז לגרום לצליעה, או באזור הגרון אז ליצור בעיית נשימה ואפילו בחלל הבטן ולהשפיע על עיכול ותפקוד איברים פנימיים. הליפומות מסווגות כפשוטות (לא פולשניות) או פולשניות. הראשונות מוסרות בקלות ללא סיבוכים ואילו האחרונות כפי ששמן מרמז עליהן פולשות לשרירים ולרקמות מסביב ולכן הסרתן מעט מסובכת יותר ולעיתים הגידול עלול לחזור לאחר הסרתו. סוג נוסף הוא ליפוסרקומה, זהו גידול שומני ממאיר העלול לשלוח גרורות לאיברים אחרים בגוף. גידול כזה יש להסיר כירורגית בכל מקרה.

ליפומות נפוצות בכלבים בגילאי הביניים ובכלבים מבוגרים אך נדירות מאוד בחתולים. חשוב לציין כי ישנם גידולים עוריים אחרים היכולים לחקות את המופע של הליפומה (כגון גידול תאי מסט, המגניומה וכו'). לכן, חשוב לדגום כל מסה עורית ולסווגה. הדגימה מבוצעת בדרך כלל על ידי שאיבת מספר תאים מהגידול על-ידי מחט. את הדגימה מניחים על זכוכית נושא והיא נצבעת בצביעה מיוחדת המאפשרות לראות את תכונות התאים. יתרונה של בדיקה זו היא הפולשניות הנמוכה והעובדה כי אינה דורשת טשטוש אולם מכיוון שנראים מספר בודד של תאים רגישותה של הבדיקה עשויה להיות מעט נמוכה. מסיבה זו ובשל העובדה כי לעתים גדולים עשויים להיות מעורבים מומלץ לשלוח כל מסה שומנית המוסרת בניתוח להיסטופתולוגיה.

הסרה כירורגית של ליפומה היא פרוצדורה פשוטה יחסית. בליפומות עוריות מבוצע חתך מעל המסה, המסה מופרדת מהעור והתת העור ומוסרת בשלמותה אל מחוץ לגוף. בליפומות קטנות נדרש חתך קטן כתלות בגודל הליפומה אך במסות גדולות יותר נוצר חלל ריק (dead space) מהאזור בו הייתה המסה הדורש סגירה כירורגית מורכבת יותר או הכנסת נקז למניעת יצירת הפרשות באזור. הניתוח מבצוע בהרדמה מלאה אשר במהלכה מקבל המטופל נוזלים ושיכוך כאבים. לאחר הסרת הליפומה משוחררים החולים עוד באותו יום הביתה עם שיכוך כאבים למספר ימים ולעיתים עם אנטיביוטיקה. תפרי העור מוסרים כעבור 10 ימים מהניתוח. ההחלמה מההסרה מהירה אך עשוייה להיות תלויה באזור הניתוח ובגודלו. לעיתים עשויה להיות חזרתיות של הליפומה אך היא נדירה יחסית.

לסיכום, ליפומות הם גידולים עוריים שפירים. בשל צורת הופעתם והדמיון שלהם לגידולים ממאירים מומלץ לדגום אותם בכדי לוודא את סוג הגידולים. כתלות בגודלם, קצב גדילתם ומיקומם לעיתים מומלץ להסיר גידולים אלו. ההסרה היא פרוצדורה פשוטה יחסית המבוצעת בהרדמה מלאה. כל גידול המוסר צריך להישלח לבדיקה היסטופתולוגית.