1-700-555-979

no-lazy

השמנת יתר אצל כלבים

השמנת יתר אצל כלבים היא אחת מבעיות הבריאות המתפתחות במהירות בימינו. כמו אצל בני אדם, השמנת יתר יכולה להוביל למגוון מחלות, הפרעות וסיבוכים שונים אצל כלבים. כמובן שמדובר במגיפה מתפשטת, על כן עלינו ללמוד כיצד לטפל ולשמור על משקלו ובריאותו של כלבנו ולמנוע השמנת יתר מלכתחילה.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

ישנן סיבות רבות להשמנה אצל כלבים. העיקריות והמוכרות שביניהן הינן דיאטה קלוקלת וחוסר פעילות גופנית. כלב המתאושש ממחלה או פציעה, בדרך כלל צריך לנוח ויכול להגיע למצב של השמנת יתר בקלות. לפעמים העלאה במשקל מקורה בהפרעות הורמונליות כמו תסמונת קושינג ולבסוף- גנטיקה. לגזעים מסוימים קיימת נטייה להשמנת יתר מאשר אחרים כגון בולדוג, פאג, ביגל, דלמטיים, קוקר ספאנייל ועוד.



בנוסף לבעיות בריאותיות ומחלות הנגרמות כתוצאה מהשמנת יתר, מצב זה עלול גם להוסיף נזק הנגרם ממחלות אחרות כמו מחלות לב, בעיות לחץ דם גבוה, סכרת, בעיות עורקים וסוגי סרטן שונים.



כיצד לבדוק אם הכלב סובל מהשמנת יתר?



לעתים קרובות ניתן לראות סימי השמנה אצל כלבים אך לעתים חומק הדבר מעינינו. השמנה הדרגתית היא אינה דבר בולט לעין כאשר אנו רואים את כלבנו על בסיס יומי ולכן כדאי לשאול חבר או קרוב משפחה מדי פעם אם הוא שם לב לשינוי פיזי. סימנים אחרים הינם יכולת גופנית מוגבלת (התנשמויות, ריצה איטית מהרגיל) או התנהגות עצלה כללית (סימנים אלו יכולים גם להצביע על מחלות אחרות). על כל מקרה, מומלץ לבקר אצל הווטרינר כל חצי שנה עד שנה לבדיקה כללית וכן אם ישנה תחושה שמשהו לא כשורה.



על מנת לבדוק אם משקל הכלב הינו מעל לרצוי קיימים 3 מבחנים בסיסיים שניתן לבצע בבית:



תחילה נעביר את הידיים על צידי גוף הכלב בקשיחות- בשלב זה אמורים להרגיש את צלעות הכלב מעבר לשכבת שומן דקה. אם לא מרגישים את הצלעות, סימן שקיימת בעיית משקל. כעת נביט על פרופיל הכלב- על קו הבטן להיות גבוה מהחזה וכשנביט על הכלב מלמעלה- אסור לאזור הבטן להיות רחב יותר משאר הגוף. במידה וזהו לא המצב וקו הבטן נמוך מהחזה או רחב ממנו, נדע שכלבנו סובל מהשמנת יתר ובשלב זה, יש לפנות להתייעצות רפואית.



בין אם כלבך צריך לרדת במשקל או שמא ברצונך לשמור על משקלו הבריא, מומלץ לגשת לוטרינר ולעבוד על תכנית בריאות לכלב. תכנית זו תהיה מורכבת בעיקרה מדיאטה וממערכת אימונים פיזיים. חשוב לזכור לחזור למרפאה מדי חודש לבדוק התקדמות ורצוי לשקול את הכלב מדי שבועיים למעקב.



כשזה מגיע לדיאטה, שאריות מהצלחת או "ג'אנק פוד" הן הזמנה להשמנת יתר. הוטרינר יכול לעזור לבחור את האוכל המתאים ביותר לגזע הכלב (לפעמים עתיר בסיבים או דל שומן). גם אוכל בריא וצ'ופרים עלולים להוביל להשמנה אם ניתנים במידה מוגזמת. אמנם כח הרצון של הכלב אינו משחק תפקיד, אך עלינו להיות חזקים ולהתנגד לתחנוניו. אהבה לכלב לא חייבת להתבטא בצורת ממתקים ומזון. עוד טיפ נחמד לשמור על כושר- נסו ללמד את כלבכם תרגיל חדש כמו קפיצות או תפיסת כדור. הכלב יהנה ממשחק בעוד הוא שומר על כושר. יש לקצץ בצ'ופרים לכלבים עם השמנת יתר- אסור לממתקים להוות יותר מ10% מצריכה יומית וחשוב להאכיל את הכלב בצורה יומית מסודרת- המחשבה להשאיר קערה מלאה כל היום וש"הכלב יסיים כשיהיה מלא" הינה מוטעית. ישנם כלבים עם תיאבון יותר מבריא שלא ידעו שובע ומהר מאד יפתחו בעיית משקל חמורה.