1-700-555-979

no-lazy

אלרגיות עור בכלבים

כלבים יכולים לפתח תגובות אלרגיות למוצרי טיפוח, אוכל ופגעים סביבתיים כמו טפילים או צמחים מסוימים. אלרגיות עור בכלבים עלולות לגרום לגירודים בלתי פוסקים ופריחות קשות. קיימות תרופות שונות ותכשירים שיכולים לעזור, אך תחילה עלינו לזהות את המחלה ולדאוג למנוע חשיפה לחומרים האלרגניים.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

אלרגיות עור אצל כלבים הינה בעיה רצינית שנעה על קשת של סימפטומים ומטופלת על ידי קשת של תרופות. מגירוד קליל ועד לעיסה ונזק עצמי לגפיים, יש לשים לב לכל פגע ונזק בעור (וגם באוזניים) הכלב ולטפל בהתאם. על מנת להתגבר על הסימפטומים השונים של אלרגיות עור בכלבים, גישתנו צריכה להיות יסודית וללא קיצורי דרך. המידע והטיפול הכי טוב שנוכל לקבל הינו מהווטרינר. בין אם טיפול סטרואידי או טיפול הוליסטי, וטרינרים בארץ מודעים לסוגים שונים של אלרגיות עור ולשיטת הריפוי המתאימה ביותר.



אלרגיות עור נפוצות אצל כלבים



האלרגיה הנפוצה ביותר היא פיודרמה, מחלה המתפתחת בגלל בקטריית סטאפ- האורגניזם הנפוץ במחלות העור שלמזלנו אינן מדבקות לבני אדם או כלבים אחרים. נוכל לזהות אותה על ידי סימנים מגרדים, צהובים ויבשים, העלולים להופיע בכל אזור בגוף הכלב (גם התקרחות באזורים אלו עלולה להופיע). אלרגיה זו מתחילה בדרך כלל באזור הסנטר ותוקפת לרוב כלבי פאג וכלבים הסובלים מהשמנת יתר. אם כלבכם סובל מבעיות אלו, יש לפנות לוטרינר לטיפול ראשוני שיורכב מגילוח הפרווה מהאיזורים הנגועים, שטיפת הכלב עם חומר אנטיביוטי וטיפול אנטיביוטי חיצוני (ולעתים גם תרופות לשימוש פנימי) על האזורים הנגועים. רוב הסיכויים שהכלב יזדקק לקולר בצורת קונוס המגן עליו מפני כרסום אזורים שבטיפול.



אלרגיות עור עלולות להתפתח גם על ידי פטריות החיות בתאי עור מתים, ציפורניים ושיער, מה שגורם בסופו של דבר לגזזת. גזזת נפוצה אצל כלבים צעירים והסימפטום העיקרי הינו אובדן שיער (בדרך כלל בצורה מעגלית) וסימני יובש במרכז האזור הנגוע. הראש והרגליים הינם האזורים הרגישים ביותר לפטריה, למרות שהאלרגיה עלולה להתפתח גם בשאר חלקי הגוף אותם הכלב עלול לגרד. על מנת לטפל בגזזת (רק על ידי מומחה, כמובן) יש תחילה לגלח את האזור הנגוע ולרחוץ עם שמפו מיוחד. כמו כן, יירשמו טיפול בגופרית רפואית ושיטות טיפול נוספות. פרט חשוב שעלינו לזכור הוא שגזזת הינה מחלה מדבקת, בעיקר לילדים וחיות אחרות. אם אובחן הזיהום אצל כלבכם, יש להרחיקו מאנשים אחרים, ילדים וחיות עד לסיום הטיפול והבראה מלאה (חודשיים, שלושה).



שניים ממחלות העור הנגרמות על ידי פרזיטים (הנפוצים בקרב כלבים) הן אלרגית פשפשים ושחין (כינים וקרציות גם כן מסבים נזק לכלב). שחין גורם לגירודים אינטנסיביים, נשירה והתקרמות העור. הנשירה נראית עגולה כגזזת ופוגעת בעיקר בפנים, רגליים קדמיות ובבטן. קרציות ופשפשים יגרמו לגירוי ועלולות להעביר מחלות אחרות. יש לגזום את הפרווה באיזור הנגוע ולשטוף עם חומר אנטיספטי ולהשתמש בתכשירי חיטוי כפעם- פעמיים בשבוע לכמה חודשים. במקרים מסוימים גם אנטיביוטיקה עוזרת. מעבר לטיפול, יש להרוג את הטפילים באזור של הכלב על ידי ריסוס, קולרים מיוחדים, אבקות, אמפולות וכו'.



מחלות ואלרגיות עור בכלבים נגרמות גם עקב חריגות הורמונליות וקשה מאד להבחין בהם. בלוטת התריס, יותרת הכליה, השחלות והאשכים כולם מייצרים הורמונים. במידה ואיברים אלו מייצרים יותר או פחות מדי הורמונים, עור הכלב מייצר יותר או פחות מדי שיער וניתן לראות זאת בצורת שכבת פרווה עבה או דקה מדי או שינויי צבע. חשוב לקחת את הכלב לבדיקות דם בדחיפות, שכן בעיות הורמונליות עלולות להוות סיכון גדול יותר ממחלות עור.