1-700-555-979

no-lazy

בליעת רעל – ממה צריך להיזהר - וכללי טיפול ראשוני

במאמר זה נלמד מה קורה לכלבים בעת בליעת רעל – ממה צריך להיזהר וכללי טיפול ראשוני.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

כשיש ספק, מומלץ לאבטח את הבית והחפצים מפני הישג ידיו של הכלב ולא לתת לו תרופות על דעת עצמך בלי להתייעץ עם וטרינר לפני כן. אם ישנו חשד שמא הכלב חווה בליעת רעל, יש לפנות לוטרינר באופן מיידי או ליצור קשר עם מוקד חירום. רוב הרעלים נבלעים בטעות כאשר כלבים סקרנים נתקלים בחומרים המסוכנים להם ללא השגחה. לעתים, בעלי כלבים נותנים לחיות מחמד שלהם תרופות רק כדי להבין לאחר מספר ימים (כאשר מתחילים להופיע התסמינים) שישנם סוגי רכיבים וסמים שכלב, בניגוד לבני אדם, אינו מסוגל לעכל.



בליעת רעל - סממנים



אז למה לשים לב? סממנים קליניים משתנים לפי סוג הרעל הנבלע- החל בסימפטומים קלים כמו בחילה או תשישות ועד תסמינים גסטרונומיים כגון שלשולים, הקאות וריור. סימנים חמורים יותר עלולים לכלול התקפים, רעידות או אפילו איבוד הכרה. כיוון שהסימפטומים משתנים, תמיד הצעד הראשון הוא לפנות לווטרינר.



בליעת רעל - טיפול ראשוני



אז מה דורש מאיתנו טיפול מיידי? במידה וחיית המחמד שלך בלעה חומר רעיל, יש להרחיק אותה מיד ממקור הרעל, תוך בחינה האם המעשה בטוח (יש חומרים הדורשים ציוד שונה למגע כמו כפפות וכדומה). יש לזהות את הרעל במידה וקיימת אפשרות כזו. אם ניתן, מומלץ להביא לוטרינר דגימה מהחומר, תווית מהבקבוק או את המכל עצמו- מעשה זה יעזור מאוד ועשוי אף להציל את הכלב.



אם הכלב הקיא, יש לאסוף דגימה בשקית פלסטיק ולשמור אותה עבור הוטרינר. הדגימה יכולה לשמש לבדיקות ועשויה לחסוך זמן יקר. עם זאת, אין לגרום או לזרז הקאה מבלי להתייעץ עם וטרינר או מומחה שכן ישנם סוגי רעלים שיגרמו יותר נזק אם תתווסף לבליעתם גם הקאה, במיוחד אם הכלב חסר הכרה. על מנת לחסוך זמן יקר ערך, יש ליצור קשר עם מוקד מקרי חירום להרעלות כבר בדרך למרפאה שכן עצתם יכולה לעזור לווטרינר.



במידה והכלב הורעל על ידי חומרים ביתיים שונים (הנפוצים יותר הינם חומרי ניקוי, מדלל צבע, נפט, חומר הלבנה וסבון כביסה) יש לפעול בשלבים הבאים:

 

-לא להיכנס לפאניקה! השארו רגועים.

 

-יש ליצור קשר עם המרפאה הקרובה לבית ולהודיע שאתם בדרך עם הכלב על מנת שיוכלו להכין את עצמם עבורכם.

 

-אם אפשרי, יש להרחיק את הכלב ממקור ההרעלה. אם הכלב נתקף בעוויתות ורעידות, יש להזיז אותו הרחק ממקומות בהם הוא עלול לפגוע בעצמו (מדרגות, רהיטים וכדומה).

 

-תמיד יש לקחת את הכלב לווטרינר מהר ככל האפשר למקרה שיהיה צורך בשאיבת קיבה וניקוי רעלים.



לסיכום, על מנת למנוע הרעלה, ניתן להתייחס לכלב שלנו כאל ילד סקרן. יש לוודא שרכיבים ביתיים רעילים נמצאים הרחק מהישג ידיו ולמנוע ממנו לשחק באזורים בהם מאוכסנים כימיקלים. אם רשומות לכלב תרופות, יש לדאוג לאכסונן הרחק מתרופות לבני אדם בכדי לוודא שלא יינתנו לכלב תרופות שיכולות להזיק לו וכמו כן, יש לקרוא מרשמים היטב לפני הטיפול. פרט נוסף חשוב מאד- תמיד שימרו את מספר הטלפון והכתובת של הווטרינר הקרוב אליו תוכלו להביא את הכלב בשעת חירום. אין לדעת מתי תזדקקו לו.