1-700-555-979

no-lazy

טיפול בבעיות של פרעושים - וטפילים (Fleas & Ticks)

בשלב מסוים בחייהם, רבים הכלבים שחווים נסיון מר ומגרד עם טפילים שונים כמו קרציות פשפשים, שחין ועוד התוקפים את עורם ואוזניהם. הפרזיטים השונים האלו יכולים להזיק לכלבים מרמה בסיסית של גירוד ומטרד ועד לרמה של העברת מחלות במקרה הרע. במאמר הבא נעבור על סוגי הפרזיטים העלולים לתקוף את כלבכם וטיפול בעיות של פרעושים וטפילים שונים.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

פשפשים




לרוב נראים הפשפשים במזג אויר חם ולח. כלבך עלול לתפוס פשפשים בכל אזור נגוע (בדרך כלל אזורים בהם נמצאים חיות אחרות) ובכל ימות השנה. פשפש (או: פרעוש) בוגר הינו בגודל של כמילימטר, צבעו חום כהה ותזוזותיו מהירות ביותר. פשפש חי את כל חייו על הכלב בו הוא בחר. הנקבה מטילה כ-50 ביצים ביום הנופלות מהכלב על השטיח, מתחת לרהיטים וכו', שם הם בוקעים. כל התהליך יכול לגרור מעגל חיי פשפשים בביתך בין 12 יום לחצי שנה.

 

טיפול: נקיון בכל יום כל היום תחילה. יש לרחוץ הכלב עם שמפו מיוחד, לנקות את האזורים בהם הוא נמצא בבית עם סבון ושואב אבק, ולשאוב גם שטיחים ומתחת לרהיטים. מומלץ להשתמש בקולר ואמפולות נגד פרעושים ולחטא את הבית עם תרסיס מיוחד.



קרציות



כלבים יכולים לשלם מחיר כבד על המצאות ליד ובתוך שיחים סבוכים וצמחים. באזורים אלו שוכנות קרציות מוצצות דם הנמשכות לכלביכם. מעגל חיי הקרציה מתפצל לארבעה שלבים וקרציות בוגרות מתארחות אצל חיות גדולות כמו כלבים. קרציות נמצאות בעיקר באזור הצוואר, בין האצבעות ובאוזניים, אך עלולות להמצא גם בשאר חלקי הגוף. נשיכותיהן כואבות ומגרדות ובמקרים קשים (תלוי במיקום הגיאוגרפי) גם מעבירות מחלות.



טיפול:

חיפוש מתמיד על כלביכם יעזור למצוא קרציות בשלב מוקדם. יש להסיר הקרציה על ידי שימוש במלקחיים או פינצטה כאשר התפיסה תהיה כמה שיותר צמוד לעור הכלב. יש למשוך בעדינות ולמעוך הקרציה תוך זהירות לא לבוא במגע עם הנוזל שכאמור, אולי מפיץ מחלה. מומלץ לקנות קולר ואמפולות נוגדי קרציות ובמידה והכלב ביקר באזור מוכה טפילים (כמו אזור קמפינג וכדומה), יש לבדוק ולחפש היטב קרציות על עורו.



כיני אוזניים



כינים מסוג זה נפוצות אצל כלבים צעירים ותוקפות בדרך כלל את האוזניים ואזוריהם. כינים אלו קטנטנות וניתן לראותן רק בעזרת מיקרוסקופ. כלבים עלולים להדבק בכינים על ידי כלב נגוע או מיטה ואזור מחייה של אחד כזה. כיני אוזניים גורמות לגירוי בתעלות האוזן. סימני זיהוי כוללים בין היתר ניעור הראש וגירוד מרובה באוזניים (ישנם מקרים בו הכלב יגרד את האוזן עד לפציעתה וייתכן דימום) וכמו כן לעתים נראית גם הפרשה כהה מהאוזן.



טיפול: טיפול בכיני האוזניים חייב להתבצע אצל הוטרינר. הוא כולל ניקוי יסודי של אוזני הכלב, תרופות מתאימות ובדיקות תקופתיות בין היתר.



סיכום וטיפים



לסיכום, מומלץ והרבה יותר קל למנוע התקפות טפילים שונים ופשפשים מאשר להתמודד איתן לאחר מגע עם הכלב. בכל פעם בה אתם מסרקים או מלטפים את כלבכם, חפשו קרציות, פשפשים או כל שוני בפרווה. במידה והכלב מתגרד יתר על המידה, מנער את ראשו, מלקק את פרוותו או מכרסם אותה, גשו לוטרינר לבדיקה והתייעצות. במידה בה נמצאים מספר חיות מחמד בבית ועל אחד מהם נמצאו טפילים או מזיקים, יש לראות וטרינר, לבצע בדיקה ביתר חיות הבית ולנסות למנוע מגפה ביתית. באופן כללי, אם אינכם בטוחים בבעיה או בטיפול, השאירו זאת למומחים, התייעצו עם וטרינר.