1-700-555-979

no-lazy

אג'ילטי

לפעמים אנחנו חושבים לעצמנו כמה חבל שאין חוגים לכלבים. אז זהו שיש, ישנם סוגים ספורט כלבני רבים בעולם שהנפוצים בינהם הינם : אג’ילטי, שוצהונד, רכבות כלבים, וגישוש תחרותי. כל אחד מסוגי הספורט מתאים לכלבים מסוימים לפי אופי הספורט. אז למי שמעוניין לתת לכלב קצת יותר, לאתגר אותו ולתת לו להוציא אנרגיה כמו שצריך…
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

אג'יליטי הוא ספורט כלבני המשלב זריזות ודיוק. על הכלב לעבור מסלול מכשולים בצורה המדויקת ביותר, ובזמן הקצר ביותר. הספורט החל את דרכו כמופע בתחרות הקראפטס באנגליה בשנות השבעים של המאה הקודמת, ומאז התפתח להיות ספורט תחרותי לכל דבר. ישנם מספר איגודים המקיימים תחרויות אג'יליטי ברחבי העולם.
המכשולים מחולקים למספר סוגים. רוב המסלול בנוי ממשוכות מעליהן הכלב צריך לקפוץ, אך יש גם משוכה בצורת חומה, קפיצה למרחק וצמיג. מתקנים נוספים הם מנהרות ושרוולים, דרכם הכלב צריך לעבור. ישנו סללום המורכב מ-12 מוטות, אותם הכלב צריך לעבור בצורה מדויקת. בחלק מהמקצים ישנם גם שלושה מתקנים עליהם הכלב צריך לטפס, כשהוא נוגע באיזורים הצבועים בצבע שונה בעלייה למתקן ובירידה ממנו. שלושת מתקנים אלה נקראים בד"כ "מתקני נקודות מגע". קיים גם שולחן, עליו הכלב צריך להמתין במשך 5 שניות.
בשביל לעבור את המסלול בצורה הטובה ביותר, יש ללמד אותו לעבור את המתקנים בצורה הנכונה, ובנוסף חשוב לבנות תקשורת טובה עם הכלב. במהלך ריצת המסלול, הנוהג רץ עם הכלב ומסמן לו מה עליו לעשות באמצעות שפת גוף, כיוון התנועה שלו, האצה או האטה וכן באמצעות פקודות קוליות. כל צוות נוהג-כלב מתאמן שוב ושוב כדי להגיע לתקשורת טובה, כך שהכלב יפנה בזמן הנכון, יקפוץ מעל המשוכות מבלי להפיל אותן, יעבור את הסללום במהירות וללא טעויות, יגע בנקודות המגע וכו'.
בכל תחרות, השופט בונה מסלול חדש עבור כל מקצה. ישנם שני מקצים בכל רמת תחרות – מקצה קפיצות (ללא מתקני נקודות המגע) ומקצה אג'יליטי (אשר כולל חלק או כל המתקנים). לנוהג ניתנת אפשרות ללמוד את המסלול ולתכנן את הריצה בו, בהתאם להיכרות שלו עם הכלב וליכולת התקשורת של הנוהג עם הכלב. הכלב לא יודע לאן הוא אמור לרוץ, ותלוי בהנחיות של הנוהג. ביצוע המתקנים בסדר הלא נכון, או מהכיוון הלא נכון, יגרור פסילה. הפלת משוכות, קפיצה מעל נקודות המגע, כניסה או ריצה לא נכונה בסללום, או סירוב לבצע מתקן יגררו נקודות שליליות. ריצה שתארך זמן ארוך מדי תגרור גם היא נקודות שליליות. הכלב שינצח במקצה יהיה הכלב שיעבור את המסלול עם מינימום נקודות שליליות ובזמן הקצר יותר.
ספורט האג'יליטי מתאים לכלבים בריאים, ללא בעיות מפרקים ו/או בעיות נשימה. רצוי לא לבצע פעילות כזו עם כלב כבד ומסיבי, כדי להמנע מפציעות הנובעות מנחיתה על הרגליים הקדמיות שוב ושוב, או מכיפוף הגב בסללום. בהרבה מהתחרויות הבינלאומיות, ישנם מספר גזעים המככבים בתחרויות אג'יליטי. אלו לרוב גזעים אנרגטיים מאד, שאוהבים לרוץ, אך גם קשובים לבעליהם. במקצי הגודל השונים נראה לרוב כלבי רועים כדוגמת הבורדר קולי, הרועה האוסטרלי או כלב הרועים השטלנדי, אך גם כלבי ציד כדוגמת הויסלה, ג'ק ראסל ופארסון ראסל טרייר. ישנם פודלים רבים המתחרים באג'יליטי בהצלחה רבה. גם כלבים מעורבים יכולים להשתתף, וחלקם מגיע לרמות הגבוהות ביותר.
בארץ קיימים כרגע שלושה מועדוני אג'ילטי: " 3, 2, 1 מגע מועדון אג'יליטי" בעכו, " אג'יליטי מישהו לרוץ איתו" באומץ שבעמק חפר, ו "החוג הישראלי לאילוף כלבים ואג'יליטי" בראשון לציון. ניתן ליצור קשר עם כל אחד מהמועדונים ולבדוק האם אג'יליטי מתאים לכם ולכלבכם.

איילה נאור – פשוט מאלפת


אילוף ויעוץ התנהגותי לכלבים וחתולים

052-5492460
‏ HYPERLINK "http://www.ayalanaor.com" www.ayalanaor.com