1-700-555-979

no-lazy

שפיץ יפני - Japanese Spitz

כלבים קטנים,ידידותי לילדים,כלבים לבנים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

שפיץ יפני

שפיץ יפני (הידוע גם כניהון סופיצו) הוא כלב קטן בינוני מגזע השפיץ, אשר פותח בשנות ה1920 וה-30 מסוגים אחרים של כלבי שפיץ. גודלו האידיאלי של הכלב עדיין נתון לוויכוח, אך מה שידוע שהוא תמיד יותר גדול מבן דודו הפומראני. למרות שמדובר בגזע חדש יחסית, רמת המוניטין של שפיץ יפני עולה מרגע לרגע בשל אופיו הידידותי והמלבב כלפי בני אדם וכלבים אחרים ומראהו החיצוני הנעים לעין.

שפיץ יפני - מקור הגזע והיסטוריה

בשנת 1920 החלו להרביע כלבי שפיץ שונים ביפן על מנת ליצור גזע יפני משובח. תחילה השתמשו המרביעים בכלב שפיץ גרמני בשל פרוותו הלבנה ובשנות ה20 המאוחרות שילבו בתהליך גם כלבי שפיץ קטנים יותר על מנת להשביח את הגזע. לאחר שרמת הפופולריות של הכלב עלתה ביפן בשנות ה50, החלו לייבא את הכלב לשוודיה. משם הועבר הגזע לאנגליה, ולשאר העולם לאחר שזכה בהכרה מאיגודי כלבים שונים ברחבי העולם כמו קנדה, ניו זילנד והודו.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

כלבים לבנים >

שפיץ יפני - נתונים ומאפיינים

מתחת לפרווה הארוכה של שפיץ יפני ישנה שכבת הגנה עבה מאוד וצבעה תמיד לבן כשלג. הזנב עטוף בהמון פרווה והוא מגולגל למעלה על הגב, למרות שבאזור הרגליים וכפות הרגליים ישנה פחות פרווה מאשר על שאר הגוף. האוזניים של הכלב מחודדות ועומדות, והאף והשפתיים שחורות.
שפיץ יפני בוגר מגיע למשקל ממוצע של כ5-10 ק"ג ולגובה ממוצע של כ30-38 ק"ג.

אילוף כלבים - אילוף שפיץ יפני

שפיץ יפני הוא מהגזעים היותר ידידותיים, חברתיים, חכמים וקלים לאילוץ שניתן למצוא בימינו. כלב זה הינו ממושמע עד מאוד, לומד מהר וגם כן יכול לשמש ככלב שמירה, אשר ידאג לנבוח ולהתריע את בעליו כאשר הוא ירגיש שיש בכך צורך. כלבים מסוג זה נהנים ממשחקים ואימונים, כך שכל עוד הבעלים עקבי בשיטותיו ומשלב תרגילים פיזיים בתהליך, יהיה מאוד קל לאלף וללמד את הכלב טריקים וציווים שונים. כיוון שמדובר בכלב ענק המסתתר בגוף של כלב קטן, יש לוודא שהוא אינו תופס בעלות על הבית ולשמש מנהיגי להקה מולו. שימו לב לא לתת לכלב לנבוח הרבה, שכן הוא יכול להתרגל לרעיון ולעשות המון רעש על בסיס יומי.

טיפוח כלבים - שפיץ יפני

יש להבריש ולסרק שפיץ יפני על בסיס יומי ולדאוג לטפח היטב את פרוותו הצחורה והארוכה. בתקופות הנשירה של הכלב הצטיידו בגלגלות לבגדים ומברשת ברזל שתעזור לשמור על הפרווה המונשרת בפח ולא על השטיח והרהיטים. יש לקלח את השפיץ אך ורק כאשר יש צורך מיוחד בכך ובכללי- מומלץ מאוד לקחת את הכלב לבעל מקצוע על פי הצורך.

מחלות נפוצות וטיפול - כלב שפיץ יפני

שפיץ יפני הוא גזע בריא בדרך כלל ובעל מעט מאוד בעיות גנטיות. הבעיות הפיזיות העיקריות אצל כלבים מסוג זה הן מצבים בהם פיקת הברך יוצאת וזזה ממקומה הטבעי ויש צורך בטיפול וטרינרי או מצב של עיניים רגישות בשל נקבי דמעות קטנים מאוד. על כל מצב ומקרה בריאותי או חשד לכך, יש לפנות ולהתייעץ עם וטרינר.

שפיץ יפני - אוכל, ציוד ומשחקים

הניהון סופיצו מאוד נהנה ממשחקים ואוהב נורא לרוץ ולהשתולל. למרות שגופו ופרוותו הארוכה מגינה עליו מפני אקלים קר, הוא יעדיף ליהנות מחום המשפחה שלו בסלון. מעבר לטיול יומיומי ארוך, שפיץ יפני יסגל את עצמו לאורח החיים שלך ולרמת הפעילות הפיזית של בעליו. משחקים כמו משיכה בחבל והחזרת מקל הם מהאהובים עליו, כמו כן, הוא נהנה לרוץ חופשי ללא רצועה, באזור בטוח ומגודר בלבד כמובן.

ציונים עבור כלב שפיץ יפני

גידול בדירה: 7 - נהנה לגור בבית אך משיר המון פרווה.
ידידותי לילדים: 9 - כלב נאמן וחברותי מאוד כלפי בני אדם וילדים בפרט.
מתאים לאילוף: 8 - קל לאילוף אך שובב מאוד.
כלב שמירה: 8 - למרות שאינו אגרסיבי, הוא שומר על הבית.
טיפול וטיפוח: 5 - משיר המון פרווה ודורש הרבה אנרגיות לטיפוחו.

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 7.5

 



שאלות ותשובות

מתי אפשר לרחוץ גור בן 3 חודשים ? ומתי אפשר להתחיל להוציא אותו לרחוב לעשיית הצרכים?
כ.מילר
מבחינת רחצה של כלבים, עדיף לא לקלח לפני גיל 3-4 חודשים וגם אז לא כדאי לרחוץ את הכלב אם הוא לא התלכלך בלכלוך שלא ניתן להוריד בשום צורה אחרת. בדרך כלל הברשה יום יומית של הפרווה משאירה את הכלב נקי. בניגוד למה שחושבים, מקלחות מרובות רק מגבירות את ריח הגוף של הכלב ופוגעות בשכבת השומן הטבעית של העור. לגביי יציאה לרחוב לעשיית צרכים, שאל את הוטרינר המטפל שלכם כי זה תלוי במספר החיסונים שהוא עשה בנתיים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

הכלב הולך לישון בעשר בלילה ומתעורר ב-4 5 לפנות בוקר ומבקש לצאת בנביחות, איך מלמדים אותו לעבור לילה של 8 שעות לפחות
א.גולדברג
חסרים פרטים רבים מידי אשר לא מאפשרים לענות על שאלתך. בן כמה הכלב, מה היא שיגרת היום שלו ושל בני הבית, מתי הוא אוכל, כמה זמן הוא אצלכם ועוד.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום. יש לנו שפיץ יפני. שלג זה שמו בן 4 וחצי חודשים. לאחרונה ירדה לו הפרווה. נשאר רק בראש מלאה פרווה. שאר הגוף פרווה כמו לכלב רגיל. לא מלאההה. כמו בתמונות . ראיתי שפיץ יפני בוגר בישראל והוא באמת מלה פרווה. שאלה אם עוד תיהיה לו מלא פרווה או מכרו לי כלב מעורב. למרות שוטרינר שלו אומר שזה שפיץ יפני. תודה
י.ספקטור
בעיות פרווה יכולות להגרם ממספר סיבות ועל כן חשוב להגיע לבדיקה ווטרינרית
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

יש לנו שפיצית יפנית מדהימה בת שנתיים וחצי , לפני כ 3 חודשים התחילה תופעה שאזור העיניים הופך לאדמדם , מה עושים ע"מ לפתור את הבעייה ( מידי יום אני מנקה לה את העיינים עם מים חמימים וקצת שמפו לכלבים ) אך זה לא עוזר
מ.צוקרוסר
יש להגשת לבדיקה ע"י ווטרינר על מנת לאבחון באופן מדויק את הבעיה ולטפל בה
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

עדיין אין לי שפיץ יפני אבל אני רוצה לדעת כמה שאלות 1.האם הוא חייב לצאת הרבה החוצה? 2.כשהוא גור האם הוא שובב או שהוא מקשיב לפקודות? 3.מאיפה ואיך אני מקבל שפיץ יפני גור?
א.צלוני
השפיץ היפני הינו כלב פעיל וחביב שדורש השקעה מסוימת בפעילות גופנית. כמו רוב הגזעים גם הגורים של השפיץ היפני שובבים ואם לא מלמדים אותם פקודות בצורה סובלנית, נכונה ובליווי מאלף אין סיבה שהגור/כלב יקשיב לפקודות. לבירור פרטים בנוגע להרבעות,שגרים ומידע נוסף איילת שושן 052-6144343 ayelet.ayla@gmail.com
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

יש לי גור של שפיץ יפני בן חודש1 איך מלמדים גור של שפיץ יפני לישון לילה שלם.2 .באיזה גיל אפשר לצאת עם הכלב לטיול או מתחת לבית.3 איך מלמדים את הגור לעשות צרכים במקום אחד ולא בכל הבית.
א.איסוביץ
גור בן חודש צעיר מדי והיה צריך להשאר עם אמו ואחיו עד גיל חודשיים לפחות. גור צעיר לא ישן לילה שלם כי הוא רעב במהלך הלילה וגם צריך לעשות צרכים. לא ניתן לצאת לטיול בחוץ עד שמסיימים חיסונים. לגביי צרכים - הוא לא יכול להתאפק עד גיל שלושה חודשים וגם אז, יוכל להתאפק רק למספר שעות מצומצם ובהדרגה הזמן יעלה. אני ממליצה לך לקרוא את כל המאמרים באתר בנושר חינוך גורים וגמילה מצרכים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

ברשותי כלב שפיץ בן שנה ושמונה חודשים הגר בבית קרקע. כאשר מוציאים אותו לגינה המגודרת הוא נובח על כל עובר אורח. בבית ועם אורחים הוא מאוד חברותי. כיצד ללמד אותו להפחית בנביחות הצורמות?
ש.מנחם
הכלב נובח מתוך אחת משלושת הסיבות הבאות התרגשות, טריטוריאליות או שיעמום. תיקון בעזרת קופסאת רעש או שפריץ מים עשוי להקל על נבחנות שנובעת מהתרגשות וטריטוריאליות אבל פחות אפקטיבית על נבחנות שנובעת משיעמום. שילוב של הגברת פעילות גופנית, סיפוק גירויים מחשבתיים ומשמעת בסיסית יעזרו להקל משמעותית את הנושא ואולי גם לפתור אותו לחלוטין.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

הייי, אני נורא אוהבת חיות. מאז שאני זוכרת את עצמי בערך. אני מתלבטת בין כלב האסקי סבירי לבין הכלב שפיץ יפני . אני רוצה כלב שאדע לאלף אותו ולהנות ממנו, ושיהיה מרשים ויפה זה לא פחות חשוב. אני רוצה ללמד אותו תרגילים ולהנות ממנו. שיהיה ידידותי וחכם. אנייי מתה כבר לחבק ולאהוב אותו. אני בת14 אשמח אם תמליצו לכלב שיתאים לי. מחכה לתשובה
ר.סבח
הגזעים שאת מציינת לא מתאימים למגדל המתחיל. עדיף ללכת בכיוון של גזעים "קלים" יותר ופחות עקשנים. כדי להמליץ על גזע מתאים, אני צריכה לדעת יותר על שגרת היום שלך ושל משפחתך.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

יש לי גורת שפיץ יפני בת חצי שנה בדיוק ובימים האחרונים היא מפרישה נוזל שמריח רע מאוד (ההפרשות רק מדי פעם מאזור הפיפי) והיא הקיאה פעמיים או שלושה... ולדעתי היא גם יותר עייפה בימים האחרונים.. יכול להיות שהיא מקבלת את המחזור הראשון שלה?
ש.אדרעי
מבחינת הגיל זה בהחלט אפשרי שהיא מתחילה ייחום, מאוד תלוי בסוג ההפרשות. יחד עם זאת הייתי ממליץ להגיע איתה לבדיקת ווטרינר על מנת לוודא של מדובר בדלקת שתן ו/או בעיה אחרת במערכת המין/שתן.
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

שלום, יש לי כלב שפיץ יפני בת 3 חודשים. השאלה היא, האוזניים שלה עדיין לא עומדות לגמרי, מתי הן יעמדו? או האם זה פגם גנטי שלה והן לא יעמדו? תודה.
ש.הורביץ
חלק מהרכיב של האפרכסת באוזן הוא סחוס שבגיל צעיר עדיין לא חזק דיו ועל כן האוזניים לא עומדות. קשה לומר אם ומתי האוזניים ייעמדו ולא ניתן לומר אם מדובר בפגם גנטי. מומלץ להימנע ככל שניתן ללטף ולגעת באוזניים עצמן ויש להגיע לבדיקת ווטרינר על מנת לראות שאין בעיה באוזניים עצמן.
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.