1-700-555-979

no-lazy

שיבה אינו - Shiba Inu

כלבים קטנים,ידידותי לילדים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

שיבה אינו

מבין כל ששת הגזעים שגודלו ביפן ומזוהים עמה, שיבה אינו הינו הקטן מכולם. דומה עד מאוד לכלב האקיטה (אך קטן ממנו בהרבה). השיבה אינו גודל ביפן למטרות ציד והוא מסתגל בקלות לשטחים הרריים קשים. כלב זה הינו מיוחד מאד, הוא נחשב לאחד מהגזעים הנדירים והעתיקים הקיימים בעולמנו כיום.

שיבה אינו - מקור הגזע והיסטוריה

בדיקות ד.נ.א שנעשו לאחרונה, מגלים שלגזע עתיק זה שורשים שהתהלכו בעולם עוד בשנת 300 לפני הספירה. גזע זה הורבע למטרת ציד חיות קטנות כגון ארנבים וציפורים ובתקופת מלחמת העולם השנייה, גזע השיבה אינו כמעט והוכחד עקב הפצצות וטראומות שלאחר המלחמה. למעשה, נותרו אך ורק שלוש שושלות כלבים מהן הורבע הגזע מחדש. הכלב הראשון מגזע זה הובא לראשונה לעולם המערבי בשנת 1952 כאשר הגיע לארצות הברית.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

שיבה אינו - נתונים ומאפיינים

כלב קטן וקומפקטי, ראשו של השיבה קטן אך פרופורציונאלי לשאר הגוף. עיניים משולשות וכהות אף ושפתיים שחורות. הפרווה של הכלב עבה מאוד, כפולה וחלקה. צבעי הפרווה משתנים על אזור השחור-אדום-אפור ולעתים ישנם סימנים לבנים מעל העיניים, בקצה הזנב ועל הרגליים.
שיבה אינו בוגר מגיע למשקל ממוצע של כ8-11 ק"ג ולגובה ממוצע של כ-36-40 ס"מ.

אילוף כלבים - אילוף שיבה אינו

שיבה הינו כלב קל מאוד לאילוף. בין היתר, הוא מראה סימנים של אומץ, נועזות, רוחב לב ואהבה. כלבים מגזע זה מתחברים בקלות לבעליהם ונקשרים לצמיתות. כלב שיבה שמאולף בצורה נכונה ושבעליו מתנהג כמנהיג הלהקה - יגדל להיות כלב שטוב עם בני אדם, ילדים, כלבים וחיות בית אחרות. כיוון שאינסטינקט הציד רוחש בבטנו, לא מומלץ להשאיר את השיבה אינו עם חיות בית קטנות כמו ארנבים, ציפורים וכדומה.

טיפוח כלבים - שיבה אינו

כלבי שיבה הינם נקיים ומטופחים מטבעם ונושא זה חשוב להם מאוד, הם אינם אוהבים להתלכלך ויימנעו משלוליות או בוץ אם יוכלו. את פרוותם הקשיחה קל לסרק ולטפח. יש לקלח את הכלב רק במידת הצורך, שכן מים רבים עלולים להזיק לפרוותו. השיבה אינו משיר פרוותו בכבדות פעמיים בשנה.

מחלות נפוצות וטיפול - כלב שיבה אינו

למרות שגזע זה נתון ללא מעט מחלות תורשתיות לדוגמת קטראקט, היפ-דיספלסיה ואלרגיות שונות, הוא נחשב לכלב בריא מאוד המאופיין בגנים טובים ובריאים. אצל כלבים מסוג זה מומלץ לבצע בדיקות עיניים ומפרקים אצל הוטרינר מדי פעם ורצוי לדעת כי מחלות בדרך כלל מתגלות בשלב מוקדם אצל כלבים אלו. אורך החיים הממוצע של השיבה אינו נע בין 12 ל15 שנים.

שיבה אינו - אוכל, ציוד ומשחקים

השיבה הינו כלב סתגלן שמשלב את עצמו באורח החיים של בעליו. הוא ישמח לטיולים היומיים שלו ולהתכרבל עם משפחתו בבית. יהיה מוטב עבורו אם יגור בבית עם חצר מגודרת ובטוחה בה יוכל להשתולל ולרוץ חופשי. לגזע זה סיבולת אדירה והוא יכול לרוץ וללכת שעות על גבי שעות.

ציונים עבור כלב שיבה אינו

גידול בדירה: 8 - יכול לחיות בבית ללא גינה.
ידידותי לילדים: 10
מתאים לאילוף: 9 - כלב חכם וצייתן.
כלב שמירה: 4 - צייד בטבעו אך ידידותי מידי.
טיפול וטיפוח: 6 - משיר בכבדות.

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 7.5

 



שאלות ותשובות

השיבה אינו אוהב לשחות (לקחת אותו לים...)? זה טוב לפרווה שלו?
ר.גלילי
בדיוק כמו אצל אנשים ישנם כלבים שלא אוהבים לשחות. יכול להיות שהחשיפה של הכלב למים לא הייתה נכונה ויכול להיות שסתם לא מתחשק לכלב להיכנס לים, בכל מקרה עדיף לא להכריח את הכלב לבצע פעולה שלא נעימה לו. מי הים עצמם לא מזיקים לפרווה בתנאי ששוטפים את הכלב לאחר הביקור בים במים מתוקים.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שאני מסתכל אני לא מוצא איפה רשום אם הוא משיר או לא ואני רוצה כלב לא גדול ( בינוני או קטן), קל לאילוף וידידותי לילדים יש לך המלצות?
א.שרייבר
השיבה אינו משיר מעט פרווה באופן יחסי מלבד בחילופי עונות ומומלץ להבריש אותו כמה שפחות כדי לא לפגוע בעמידותה הטבעית של הפרווה נגד מים. בשל גודלו הקטן והאופי העדין, השיבה-אינו הוא כלב קל יחסית לאילוף שלרוב מסתדר נהדר עם ילדים, כלבים אחרים וחתולים.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אני גר בבית עם שתי קומות בקיבוץ, האם אנחנו ארבע נפשות, אמא,אבא,ושני אחים אחד בן 14 ואחד בן 12 האם כדאי לנו לגדל שיבא אינו ??
ע.טל
אם זו פעם ראשונה שאתם מגדלים כלב אז הייתי ממליצה על גזע אחר שדורש פחות עבודה. קשה לי לייעץ על גזע ספציפי כי לא ציינת כמה זמן ביום הכלב ישאר לבד? האם הוא יוכל להיות בתוך הבית או שאתם מחפשים כלב שיכול לחיות בחצר? כמה זמן לטיולים ולמשחק יש לכם להשקע בו כל יום? כל אלה דברים שמשפיעים על החלטה לגביי איזה גזע מתאים. ותמיד ניתן גם לאמץ כלב מעורב. הוא לא חייב להיות גזעי.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

כתוב שהכלב שיבא אינו משיר שיער בכבדות פעמיים בשנה, כמה זמן נמשכת תקופת השרת הפרווה שלו? והאם הוא משיר שיער לא בתקופות הנשירה העיקריות?
מ.כץ עוז
נשירה קיימת כמעט בכל הגזעים ומתרחשת בעיקר בעונות המעבר. במידה וקיימת נשירה חריגה יש להגיע לבדיקה ווטרינרית על מנת לוודא שלא קיימת בעיה רפואית
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

איפה אני יכולה לקנות שיבה אינו? אני לא מוצאת בשום מקום. ידוע לכם על בתי גידול שלהם בארץ או איפה קונים אותם?
ל.סויסה
תבררי מול רכזת/רכז הגזע במועדון כלבי השפיץ הישראלי.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אני רוצה לקנות כלב מסוג השיבה אינו ורציתי לדעת אם הוא ידידותי לילדים ? וקל לאילוף ?
ש.אלגברי
השיבה אינו נחשב ככלב די נוח עם ילדים וגם עם חיות אחרות אבל גם נושא "הנחמדות" וגם האילוף תלויים בעיקר בצורה שבה הם נעשים.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם השיבה יכול להישאר לבד בבית?
א.בורי
כן בוודאי. השאלה היא באיזה גיל, לכמה זמן ובאיזה תנאים?
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום רב , מדבר אילון . לסבתי יש כלב בבית ואנחנו יודעים שהוא מעורב עם 4 סוגיי כלבים. קולי. לאסי. כלב זאב. ורועה גרמני . רצינו לדעת איזה מידע אתם יכולים לתת לנו על כלב מסוג כזה שמעורב עם 4 כלבים. תודה רבה ויום טוב
א.קראוזה
קולי=לאסי ו "כלב זאב=רועה גרמני ככה שבעצם מדובר על שני כלבים בלבד. בכל מקרה אין לדעת מה יהיה אופי הכלב בבגרותו היות ומדובר בעיקר בתהליך לימודי ולא בהכרח מולד.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אני מתלבט אם להביא שיקוקו יפני או שיבה אינו . וראיתי שהיפני מועד למחלות וגם קשה לו לחיות בתוך בית מכיון שהוא היפראקטיבי. ורציתי לדעת אם יש מצב שאני ארגיל אותו לחיות בבית ולהיות רגוע , זה אפשרי? מה אתה אומר לבחור זה או זה?.. תודה
נ.
אין לי או לאף מאלף אחר דרך לדעת איזה כלב יתאים יותר בלי להכיר את הבעלים, סגנון החיים שלכם והניסיון בגידול כלבים. מה שכן חשוב לדעת שנושא הכלב "ההיפראקטיבי" לא באמת קיים! אחוז קטן מאוד מהכלבים הם אכן היפראקטיבים והדבר נדיר, רוב הכלבים האנרגטים פשוט זקוקים לתירגול גופני ושכלי כדי להיות רגועים יותר. ההמלצה היא ליצור קשר עם מגדלים מקצועיים של הגזעים שהזכרת ולהתרשם בעזרתם מי הוא הגזע המתאים יותר בשבילך.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום! יש לדודה שלי כלב מסוג שיבה אינו, בן כשנה. כל שבוע שהוא מגיע אלינו למפגש המשפחתי הוא אוהב מאוד לשחק בכדור(לזרוק ולהחזיר), אך אם רוצים ללטף אותו הוא או מתחמק או נושך. אי אפשר לשחק איתו בלי לקבל ממנו נשיכות ביד, בשרוול הבגד. מה אפשר לעשות נגד זה? הוא לא נשלח לאילוף ורציתי לדעת אם זה משהו שאפשר לפתור. תודה!!
ש.ת
אפשר לפתור בעיות התנהגות שונות אך מבלי לראות את הכלב ולבדוק מה הסיבה לבעיה ומה חומרת המצב, לא ניתן לתת תשובה מדויקת. ניתן לקבל מידע במאמרים בנושא אילוף וחינוך.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.