1-700-555-979

no-lazy

שלטי - Sheltie - Shetland Sheepdog

כלבים קטנים,ידידותי לילדים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

שלטי

כלב הרועים השטלנדי, הידוע גם כ"שלטי", הינו שילוב ניכר מאוד לעין של כלב שפיץ וגזע הקולי. מדובר בגזע כלבים בגודל קטן עד בינוני, עם פרווה ארוכה מאוד, המון אנרגיות ויכולת עבודה קשה, שכן במקור נועדו כלבים אלו לשמור על כבשים, לעבוד במרעה וכדומה. לשלטי צבעים רבים ומשולבים כמו חום ולבן, אפור ולבן וכו' והגזע זכה להכרה מאיגוד הכלבים באנגליה בשנת 1909 ולאחר מכן בארצות הברית בשנת 1911.

שלטי - מקור הגזע והיסטוריה

בניגוד לדעה הרווחת, גזע זה הוא לא תוצאה מהרבעת כלבי קולי עם גזעים קטנים יותר אלא שהוא נוצר מהרבעת כלבי שפיץ קטנים לרוב שטלנד ויותר מאוחר, גם בשילוב כלבי קולי בוגרים. לאחר שהוצג לראשונה, נקרא הכלב קולי שטלנדי- עובדה שיצרה מהומות בקרב מרביעי הקולי בשל גודלם המיניאטורי. עקב תלונות רבות, בשנת 1940, שונה רשמית שם הגזע מקולי שטלנדי לכלב רועים שטלנדי או בקיצור- שלטי.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

שלטי - נתונים ומאפיינים

במבט ראשון שלטי נראה כמו גרסה מוקטנת ומיניאטורית של גזע הקולי. אף שחור, אוזניים מעט שמוטות קדימה, צוואר קשתי ושרירי, ופרווה כפולה מאוד ארוכה וחלקה, השומרת על חום גופם ומגיעה בשילוב צבעים שונים ורבים. כלבים מסוג זה הינם נאמנים מאוד כלפי בעליהם, אוהבים לרצות ולעבוד קשה ובכללי- הם חברים טובים וחיות מחמד נהדרות. על בעלי שלטי להיות סבלניים ועקביים מאוד אתו, שכן זהו כלב חכם מאד שלא יקשיב לבעליו אם הוא לא ירגיש שהוא מתכוון למה שהוא אומר או אם צועקים עליו. שלטי בוגר מגיע למשקל ממוצע של כ 6-12 ק"ג ולגובה ממוצע של כ34-40 ס"מ.

אילוף כלבים - אילוף שלטי

כאמור, כלב הרועים השטלנדי זקוק לבעלים אחראים וקשוחים אך רגועים ועקביים. כלב מסוג זה זקוק להמון סבלנות שכן הוא מאוד חד ויקלוט במהירות אם בעליו לא מתייחס ברצינות לאילופו או יותר מדי קשה אתו. מומלץ להתחיל בתהליך האילוף כבר בגיל מוקדם. כאשר אינסטינקט הרעייה עדיין חבוי בתוכם. כלבי שלטי הינם מפקדים ברוחם ונחשבים מהאינטליגנטים ביותר בקרב גזעי הכלבים השונים. חשוב מאוד להוות מנהיגי להקה עבור שלטי, שכן הוא עלול לקחת פיקוד על הבית ועל בעליו בקלות.

טיפוח כלבים - שלטי

הפרווה של שלטי קלה לטיפוח משנראה תחילה, אך עדיין יש להבריש אותה על בסיס יומי בעדינות, ורצוי להשפריץ מעט מים לפני הסירוק. שלטי משיר את פרוותו פעמיים בשנה בצורה כבדה מאוד וכיוון שהוא בררן מאוד בנוגע לניקיונו וטיפוחו, יש לקלח את הכלב רק במקרים מיוחדים ורצוי להשתמש בשמפו יבש. ככלל, מומלץ לקחת כלבים עם פרווה מסוג זה למכון טיפוח מקצועי.

מחלות נפוצות וטיפול - כלב שלטי

כמו לקולי, כלבים מסוג שלטי רגישים למחלות תורשתיות בעיניים ולבעיה בה פיקת הברך זזה ממקומה הטבעי. אסור להאכיל את שלטי יתר על המידה שכן הם מעלים משקל במהירות וחובה לבצע בדיקת גן מסוים מסוג MDR1. כלבי שלטי בעלי גן זה, רגישים לתרופות מסוימות העלולות לפגוע קשות במצבם הבריאותי ואף לגרום למוות.

שלטי - אוכל, ציוד ומשחקים

שלטי יהיו מרוצים מלחיות בבית ללא גינה - כל עוד הם יצאו למספיק טיולים וריצות בחוץ. גזע זה הינו מאוד אקטיבי ונמרץ ועל כן ייהנה ממשחקי ריצה ותחרויות. כלבי שלטי נהנים גם מריצות חופשיות ללא רצועה, אך חשוב לוודא כי האזור בטוח ומגודר. בכללי, כלבים מסוג זה אוהבים לרדוף אחרי כל מה שזז כך שיש להימנע מלשחרר אותם באזורים עם מכוניות - על מנת שלא ירדפו אחריהן וירוצו בכביש.

ציונים עבור כלב שלטי

גידול בדירה: 8 - משיר המון שיער אך אוהב לחיות בבית.
ידידותי לילדים: 7 - ידידותי לבני אדם.
מתאים לאילוף: 9 - מעט קשים לאילוף אך אם נעשה נכונה- התוצאות מדהימות.
כלב שמירה: 8 - לא אגרסיביים אך ישמרו על בני ביתם.
טיפול וטיפוח: 8 - קל לטיפוח יחסית לפרוותו הארוכה.

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 8

 



שאלות ותשובות

למה הכלב שלי רץ אחרי הזנב שלו
י.עיעה
עדיף לראות את הכלב כדי לדעת בוודאות אך אני מאמינה שהסיבה היא אחת משתיים. הסיבה הראשונה היא שהוא משועמם נורא ולא מוציא מספיק אנרגיה בריצה ומשחק עם כלבים אחרים. הסיבה השניה היא אולי פציעה או גירוד שמפריע לו. הסיבה השלישית והיא נדירה מאוד כך שלא נראה לי שזה המקרה- הפרעה טורדנית אובססיבית שבגללה הכלב לא שולט לגמריי במעשיו ולכן עושה את פעולת הרדיפה. סביר להניח שמדובר בסיבה הראשונה או השניה שציינתי.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

בוקר טוב ונעים מאוד !שמי פטריסיה ולפני שנה וחצי אימצנו מכלבים שבצל את כלבתנו ,מפלדה,בת 4 היום .כל שעות היום היא רובצת ללא מעש בקומה התחתונה של הבית וקרה שבזמן היציאה לצרכים היא בורחת לנו ליום שלם וכבר קרה שגם ל3 ימים,זה מאוד מדאיג אותנו,כי אנו אוהבים ומפנקים אותה,אולי כדאי לשחרר אותה,אם היא צריכה את החופש?אודה מאוד לתשובתכם,פטריסיה ויסקובסקי.
פ.ויסקובסקי
אהבה ופינוק הם צרכים אנושיים! בור התחלה גם מבחינת אחריות וגם לטובת הכלבה תתחילו לקשור אותה ברצועה בזמן הטיולים. לפי התיאור עושה רושם שאתם זקוקים להדרכה כללית בנושא הגידול של הכלבה החל מהצבת גבולות ועד הדרכים הנכונות לפעילות כלבנית משותפת. מומלץ ליצור קשר עם מאלף באזורכם וטיפול מהיר ויעיל ולקבלת כלבה מאושרת וקשובה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

כיצד אפשר להפחית את כמות הפרווה שהשלטי משיר? האם אפשר לגרום לנשירה להיפסק?
א.א
במידה ומדובר בכלב בריא לא ניתן להפסיק את הנשירה ,ניתן להפחית את כמות השיער הנושר ע"י הברשה יומיומית.
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.