1-700-555-979

no-lazy

רועה מרכז אסיאתי - Central Asian Shepherd

כלבים ענקיים,כלבי שמירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

רועה מרכז אסיאתי

רועה מרכז אסיאתי הוא כלב עבודה רב תכליתי - הוא יכול לשמור על חיות המשק והוא יכול גם לצאת לאחו ולהשגיח על הכבשים. המאלפים בצבא האדום זיהו את הכלב והחליטו שזה יהיה כלב עבודה של הצבא האדום. לאחר כמה שנים ארוכות של חיפוש אותרו כל הכלבים החזקים והבריאים ביותר, הם הורבעו אלה עם אלה והשביחו את הגזע שגם לפני היה אחד הטובים. הכלבים שירתו במגוון משימות כמו גישוש, שמירה וכשומרי ראש אישיים לקציני הצבא.

רועה מרכז אסיאתי - מקור הגזע והיסטוריה

כלבים אלה נפוצים בכל רוסיה הגדולה, בחלקים בסין ובמדינות נוספות שהיו פעם שייכות לברית המועצות. מקורו של הכלב איננו יודע ואחת ההשערות מדברת על כך שמסטיף טיבטי הוא אחד מאבותיו של רועה מרכז אסיאתי. כלבים אלה נמצאים בשירות האדם למעלה מ-4000 שנה, הגזע הקדום היה יותר גדול מזה שאנחנו מכירים היום. אריסטו התרשם מהגודל של הכלב והוא כתב על רועה מרכז אסיאתי שהוא כלב שעבר הכלאה עם טיגריס.

רועה מרכז אסיאתי הוא הכלב הפופולארי ביותר ברוסיה ובמדינות שסביב לה, אבל נדיר למצוא אותו במקומות אחרים בעולם. לישראל הגיעו מספר כלבים בשנות ה-90 בעלייה הגדולה מברית המועצות.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים ענקיים >

כלבים קל לאילוף >

כלבים כלבי שמירה >

רועה מרכז אסיאתי - נתונים ומאפיינים

רועה מרכז אסיאתי הוא אחד הכלבים הגדולים בעולם והמראה שלו עוזר הרבה בהרתעת גורמים לא רצויים. מבנה גופו גדול ורחב, הראש גדול, הרגלים ארוכות וחזקות והזנב ארוך.
הפרווה ארוכה ולבנה עם כתמים שחורים וחומים.
משקל:40-80 ק"ג
גובה: 60-78 ס"מ

אילוף כלבים - אילוף רועה מרכז אסיאתי

אפשר להגיע לתוצאות גבוהות עם רועה מרכז אסיאתי, הוא יכול בקלות להגיע לתחרויות אילוף ומשמעת - הכול תלוי בכמה אתם תהיו מוכנים להשקיע. משמעת בסיסית היא חובה לכלבים אלה, גם אם הם הולכים לשמש ככלבי בית. כלבים אלה יכולים להגיע למשקל של 70 ק"ג ובשעת טיול צריך מידי פעם לעצור את הכלב או להאט אותו, משמעת טובה תעזור לכם להשקיע מינימום מאמץ בשליטה של הכלב.

כלבים אלו יכולים בקלות לחיות עם בעלי חיים נוספים, רק צריך להרגיל אותם לנוכחות כלב חדש בבית.

טיפוח כלבים - רועה מרכז אסיאתי

כלבי עבודה שמטיילים כל היום בשדות צוברים לכלוך רב, רוב הלכלוך נושר לבד. הבעיה לרוב היא עם צמחייה שמצליחה להגיע לעור ולגרום לדלקות ולגירויים. הדרך היחידה להוצאת הלכלוך היא להבריש את הכלב בסוף יום העבודה.

מחלות נפוצות וטיפול - כלב רועה מרכז אסיאתי

כלבים אלה עברו ברירה טבעית ולאחר מכן הושבחו שוב ע"י בני האדם וכל המחלות הגנטיות נעלמו בדרך.

כלבי עבודה שמטיילים כל היום בשדות חוזרים למכלאה עם קרציות פרעושים ופשפשים. חשוב להדביר את סביבת המחיה של הכלב, ולהשתמש בתכשירים דוחי טפילים מתחילת האביב ועד לסוף הסתיו.

רועה מרכז אסיאתי - אוכל, ציוד ומשחקים

משחק הוא אביזר חשוב מאוד בזמן האילוף, כלבי עבודה יקבלו גם אוכל כצ'ופר אבל הם מחכים יותר מהכול למשחק ובשבילו הם גם עובדים.
משחקים לרועה מרכז אסיאתי צריכים להיות חזקים ועמידים ולא כאלה שיהרסו אחרי שימוש אחד.
כל סוגי מזון הכלבים יתאימו לכלב שלכם, חשוב להאכיל את הכלב פעמיים ביום ולשמור מנוחה חצי שעה לפני ושעה אחרי האוכל.

ציונים עבור כלב רועה מרכז אסיאתי

גידול בדירה: 5 - חייב חצר גדולה.
ידידותי לילדים: 7 - עלול לפגוע בהם בגלל גודלו.
מתאים לאילוף: 10 - לכל מטרה.
כלב שמירה: 10 - אף אחד לא יכנס כשיש רועה מרכז אסיאתי בחצר.
טיפול וטיפוח: 8 - אין טיפול מיוחד.

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 8

 



שאלות ותשובות

לבת שלי יש כלב כזה בן 7 חודשים כבר גדול מאוד, כמה עולה לאלף אותו גרים בראשון
מ.פוקס
מחיר האילוף לא מושפע מגודל הכלב וכל מאלף לוקח מחיר שונה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

קניתי כלב רועה אסיאתי בן שנתיים וקצת והכלב נקשר אלי ממש. רציתי לדעת איך אפשר לחנך את הכלב כך שיתאים את עצמו מחדש אליי כיוון שהוא רגיל לבעליו הקודמים
ב.עזרא
באופן טבעי ועם הזמן הכלב יתרגל אלייך. מה שיכול לזרז את התהליך זה עבודה על משמעת בשיטות חיוביות, טיולים ארוכים, זמן משחק, טיפוח וליטופים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

הרועה אסיאתי שלי נושך את השכנים ותוך כדי לפעמיים גם אותי ושאני נוגע באוכל שלו הוא נושך באכזריות כיצד ללמד אותו לא לנשוך אם זה שהוא חוזר מטיול או כשמאכילים אותו??
נ.כהן
מעבר לעובדה שאתה חושף את עצמך לתביעות בעקבות נשיכה של הכלב אתה בעיקר מסתכן ביצירת נזק גופני רב לך ולסובבים אותך. לבעיות שאתה מתאר אין פיתרון קסם והדבר מחייב התייעצות עם מאלף רציני.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אני יוצאת לרכיבה על סוסים שכל רכיבה יכולה להיות 4 או יותר שעות, יש לי רועה אסייתי בן שנתיים מאוד גדול אבל אתלטי. האם הוא יכול ללוות אותי בזמן הרכיבה למשך השעות האילו מבחינת בריאותית ופיזית? או שזה לא מתאים לגזע הכלבים הזה. אציין שיש הרבה עצירות קפה ומנוחה במהלך הרכיבה. תודה דנה
ד.גטניו
חשוב לא להגזים עם המרחק. יש להקפיד על מים קרים וטריים ומקומות מוצלים
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

יש לי רועה אסיאתי כבן 3 שנים,לאחרונה נעשה יותר תוקפן כלפי כלבים,לפני כחודשים בעת טיול,תקף ללא שום סיבה שכן שלי,יש לציין שהשכן עובר הרבה ליד החצר של כלבי ואף היה מלטף אותו מידי פעם,הוא אינו תוקפני כלפי בני אדם,גם באם הוא אינו מכיר אותם,אין לי מושג,מה קרה עם שכן זה ולמה הוא תקף דווקא אותו. אשמח לשמוע חוות דעת בעניין
ר.ז'רסקי
רועה אסייתי הינו כלב בעל יצר טריטוריאליות חזק ביותר, אני מנחש שהכלב אינו מסורס מה שרק מגביר את היצר הנ"ל. נשיכות של כלב בגודל הזה יכולות להיות קטלניות מאוד ורצוי לא לתת לכלב להסתובב חופשי ולא לתת לכל אדם לגשת אליו לליטוף. מעבר לזה אין מספיק פרטים לגבי המקרה ואין יכולת לנתח את המצב בלי להיות נוכח בזמן הנשיכה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום, יש לי רועה אסייתי בן 3 חודשים, אנחנו משפחה עם שני ילדים הני שבע וחמש, יש לי חששות לגבי הכלב מכיון שכאשר אנחנו מתעסקים עם האוכל שלו הוא נוהם ובזמן משחק הוא נושך בחוזקה ואינו מפסיק למרות שאנו מנסים ללמדו, התייעצתי עם שני מאלפים שהסבירו לי שכלב כזה גם אם הוא מיועד לשמירה יכל להיות מסוכן לילדים כשיגדל. האם הוא יכל להיות בלתי צפוי בהתנהגותו עם הגיעו לבגרות?
ר.לוי
נרועה האסייתי הינו כלב גדול,חזק ובעל יצר טריטוריאלי חזק מאוד. הכלב מחייב אילוף ברמה גבוהה כבר מהשלבים המוקדמים של חייו והצבת גבולות ברורים וללא פשרות. הכלב יהיה צפוי מאוד בבגרותו יותר מהרבה גזעים אחרים אבל הדבר לא אומר שהוא יהיה רגוע או ממושמע. ללא שפע של פעילות גופנית הכלב יצבור תיסכולים שלרוב יתבטאו בצורה אגרסיבית וללא אילוף נכון אי אפשר לדעת איך הכלב יתפתח. חשוב לציין שכלב שמראה סימני אגרסיה סביב מזון בגיל כל כך צעיר מהוה נורה אדומה ומחייב התייחסות רצינית ומיידית בכדי למנוע נזקים בעתיד הממש לא רחוק. מנקודת המבט שלי הן כמאלף והן כאדם פרטי הייתי ממליץ לך לחשוב טוב טוב האם זה הוא הכלב המתאים לך ולמשפחתך.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום, יש לי נקבת רועה אסייתי בת 4 חדשים. הגורה חייה בבית איתנו ובהחלט כלבה מדהימה. יש לי ניסיון ב חיים יחד עם כלבים גדולים, דני לדוגמא, אבל אין לי מספיק ניסיון ב אילוף. אני חי ב אוסטרליה ו רציתי לדעת האם יש מאלף בעל ניסיון רציני של אילוף רועה אסייתי ומסוגל לשלוח מערכי אילוף ב וידאו בתשלום. בתודה מראש. עמית
ע.ד
סרטוני אילוף ניתן למצוא גם באתר יחד עם מאמרים מאוד מפורטים. הדבר הכי טוב לעשות הוא להזמין מאלף אלייך. אני בטוחה שיש מאלפים מצוינים גם באוסטרליה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום,ברצוני לדעת כמה שעות טיול ביום על כלב מסוג רועה אסייתי לקבל ביום?
ע.קחם
כמה שיותר, שהמינימום הנדרש הוא שלושה טיולים של חצי שעה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום,האם ניתן לספר את הכלב מסוג רועה אסייתי? ממש חם לו כרגע והייתי שמחה לשמוע מה ניתן לעשות. תודה.
ק.פוקס
התיספורת לא תועיל הרבה היות והפרווה משמשת גם לבידוד. הברשה יומיומית, מקום מוצל (עדיף עם מאוורר או מזגן) והרבה מים זמינים
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

מעונינת לאמץ רועה אסייתית בת 1.5 בערך.האם ניתןלאלף בגיל זה?הכלבה מיועדת לבית עם ילדים ואינני רוצה להסתכן
מ.
הרועה האסייתי הינו כלב שמירה שמצריך חינוך ואילוף קפדניים. לרב לכלבים אלו יש יצר הגנה חזק מאוד על המשפחה והטריטוריה דבר שצריך לקחת בחשבון כאשר מחליטים לצרף אותם למשפחה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.