1-700-555-979

no-lazy

אילוף כלבים באמצעות קליקר - אילוף גור כלב

אחד הכלים אשר מסייעים באילוף כלבים הנו קליקר. זהו כלי קטן אשר מאלף כלבים עושה שימוש ברעש שלו לתגמול הכלב וללימוד פקודות אילוף.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

אחד הכלים אשר מסייעים באילוף כלבים הנו קליקר. זהו כלי קטן אשר מאלף כלבים עושה שימוש ברעש שלו לתגמול הכלב וללימוד פקודות אילוף.

השימוש בקליקר בזמן אילוף כלבים הוא בעצם עבודה בשיטת ההתניה הקלאסית. התניה קלאסית/פבלובית הינה תהליך למידה שבו גירוי נטרלי נלמד מעורר אצל הכלב תגובה רפלקסיבית, שקודם ללמידה לא התעוררה, וזאת בעקבות הופעתו בסמוך לגירוי בלתי מותנה המעורר את התגובה הרפלקסיבית באופן מולד.

במילים אחרות: הכלב לומד לקשר את רעש הקליקר לקבלת המזון כתגמול וחיזוק עבור הפקודה שהוא ביצע.

מטרת האימון עם הקליקר היא הסרת האוכל ושימוש בקליקר כתגמול מידי עבור הפקודה, וכך מסירים את התלות בחטיפים, והכלב מתוגמל ע"י השמעת הקליק.
 
השלב הראשון הוא ניסוי וטעיה. הכלב יראה שיש לנו אוכל ביד. לעיתים הוא יתיישב אוטומטית ולעיתים יהיה צורך לעזור לו להבין ע"י לחיצה קטנה על האחוריים.

הרעיון הוא ללחוץ על הקליקר בשניה שהכלב התיישב ובכך הוא מקבל תגמול מיידי על הישיבה עוד לפני הגעת המזון אל פיו. כלומר, הקליקר עוזר לכלב להבין בתהליך הניסוי והטעיה מתי הוא בכיוון הנכון ובכך לחזק את הפקודה ואת התגמול עליה. בשניה שהכלב ישב, אנו נלחץ על הקליקר ולאחר מכן ניתן לו את האוכל. לאחר חזרות מרובות, הכלב ילמד לקשר את צליל הקליקר למתן המזון.
 
בשיטה זו מלמדים גם את שאר הפקודות, ניתן ללמד הכל, לפי רצון הבעלים.

הפעולה בכל פקודה היא זהה. למשל בארצה: נעזור לכלב להבין מה אנו מצפים ממנו תוך תהליך של ניסוי וטעיה מצדו. וכאשר הוא יצליח לבצע את הפקודה נשמיע רעש של קליק ואז ניתן לו את האוכל.

השלב הבא של השיטה, לאחר שהכלב מבין את הפקודות, הוא התחלת הורדת המזון. צריך לבצע תהליך זה בהדרגה איטית כדי למנוע תסכול אצל הכלב.

אם נעשה את התהליך בצורה נכונה, הכלב יסתפק בצליל הקליקר בלבד כתגמול ויהיה מרוצה באותה מידה, כמו שהיה מרוצה לו קיבל חטיף.

יתרונות השיטה הן חיזוק קשר עין עם הבעלים. חיזוק יכולת הריכוז של הכלב והפעלת המחשבה בנסיון להבין מה הבעלים מצפה ממנו לעשות.

מדובר בשיטה חיובית ללא תיקון פיזי או כאב לכלב.

החסרון הוא שנדרשת לעיתים המון סבלנות מצד הבעלים עד שהכלב מבין מה אנו מצפים ממנו לעשות בתהליך הניסוי והטעיה. אך ברגע שהוא מבין הלמידה מאוד מהירה.