1-700-555-979

no-lazy

אילוף גורים לעשיית צרכים - חינוך גורים

גורי כלבים יכולים להתחיל ללמוד להתאפק מגיל 3 חודשים. לכן מומלץ קצת לפני הגיעם לגיל זה ליצור הרגלים נכונים שיעזרו לקצר את תהליך הגמילה. בכתבה להלן רוכזו טיפים חשובים לאילוף גורים לעשיית צרכים.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

גורי כלבים יכולים להתחיל ללמוד להתאפק מגיל 3 חודשים. לכן מומלץ קצת לפני הגיעם לגיל זה ליצור הרגלים נכונים שיעזרו לקצר את תהליך הגמילה. בכתבה להלן רוכזו טיפים חשובים לאילוף גורים לעשיית צרכים.

כיום קיימות 3 שיטות מקובלות לגמילה מצרכים

1. משטח צרכים – השיטה הוותיקה ביותר. בשיטה זו משאירים לגור משטח כגון עיתון או חיתול מיוחד שניתן לקנות בחנות חיות. מלמדים את הגור שזה המקום הנכון לעשות עליו צרכים ע"י הרמת הגור למשטח כל פעם שמתחיל לעשות את צרכיו. וכאשר הוא מבין ומתחיל לעשות על המשטח, משבחים אותו על כך ע"י אמירת "כלב טוב" כל פעם שמסיים לעשות את צרכיו שם.

כל שבוע מזיזים קצת את המשטח לכיוון דלת הבית ובמקביל מוציאים את הגור לטיולים בחוץ לשם עשיית צרכים, וכך הגור לומד לקשר ולבסוף יתחיל לבקש לצאת ע"י סימון על דלת הבית.

2. כלוב הטסה – שיטה זו מאוד יעילה מבחינת מהירות הלמידה של הגור, אך לא מומלצת לגורים צעירים. הרעיון של השיטה הוא להשתמש בכלוב כמעין מאורה עבור הגור. הכלוב הופך למקום הבטוח והאהוב של הגור והוא נהנה לשהות בכלוב, בעיקר כאשר הבעלים לא בבית.

כלבים הם חיות היגיניות והם לא יעשו צרכים על עצמם, לכן כאשר הגור בכלוב הוא מתאפק, וכאשר הבעלים מגיע הביתה, הוא מוציא את הגור לטיול והגור עושה את צרכיו בחוץ במקום בבית. חשוב לדעת שגור לא יכול להתאפק לאורך שעות ארוכות ועל כן השיטה לא מתאימה לאנשים שעובדים רוב היום מחוץ לבית. מומלץ להעזר במאלף מקצועי בשיטה זו.

3. קשירה קצרה – אני אישית פחות אוהבת את השיטה אך במקרים מסויימים היא כאופציה אחרונה לאחר ששאר השיטות לא עבדו.

בשיטה זו קושרים את הכלב עם רצועת חצי מטר ליד מיטתו וכלי המים שלו בזמן שהבעלים לא בבית. עקרון השיטה הוא שהכלב לא ירצה ללכלך את סביבתו ולכן יתאפק עד שהבעלים יחזור ויקח אותו לטיול. אסור להשתמש בשיטה זו ללא ליווי מאלף.

לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. לכן חשוב בכל מקרה, להיוועץ עם מאלף כלבים מוסמך שידע להתאים ולהדריך בשיטה שמתאימה לכל אדם ולכל כלב.

גמילה מצרכים יכולה לקחת שבועות ארוכים וחשוב להיות סובלניים כלפי הגור בתהליך.