1-700-555-979

no-lazy

שיצו - Shih Tzu

כלבים קטנים,בעלי נשירת שיער/פרווה נמוכה,הכי פופולארי,ידידותי לילדים,כלבים היפואלרגניים,מתאים לגידול בדירה
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

שיצו

כלבים רבים זכו להנות מחברתו של האדם, הכלבים תורמים לעבודת המשק ובתמורה הם מקבלים אוכל ומחסה והמון ליטופים. לעומתם, שיצו הוא אחד הגזעים ברי המזל - הוא לא עבד בשדה ובטוח לא רדף אחרי ארנבות תקפידו המרכזי היה: ליווי הקיסר הסיני ומשפחתו.

מקור הגזע והיסטוריה

השיצו מגיע במקור מטיבט, הוא ניתן במתנה לקיסר הסיני. כשהגיע השיצו לסין הוכלא הגזע עם הפקינז הסיני ועם לאסה אפאסו והפך לכלב פופלארי ברחבי סין. בשנות ה-20 הוברחו כלבים לאירופה וארה"ב ולמזלנו כך ניצל הגזע מהכחדה.
לשם שיצו שני פירושים: בשפה הסינית שיצו זה כלב האריה, השיצו זכה בכינוי בגלל שראשו מזכיר רעמה של אריה. והפירוש השני – שיצו היה שמה של האישה הכי יפה בסין העתיקה.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים היפואלרגניים >

כלבים בעלי נשירה נמוכה >

כלבים ידידותים לילדים >

כלבים הכי פופולארי >

שיצו - נתונים ומאפיינים

שיצו הוא כלב קטן עם ראש גדול ואף פחוס, מבנה גופו מוצק וזנבו קצר ופרוותי. פרוותו ארוכה ומלאה, למעשה לשיצו יש שתי מערכות של פרווה, וצבעי הפרווה מגוונים.
גובה:20-28 ס"מ
משקל:4-7.5 ק"ג

אילוף כלב שיצו

השיצו הוא כלב נבון, הוא יודע עלינו הכל, הוא קורא את שפת הגוף שלנו וגם הוא יודע לנתח את הטונים כאשר פונים אליו. באימון הוא יודע לזהות מתי הוא צריך לעבוד ומתי מותר לו לזרוק.
לכן האילוף של השיצו חייב להיות נוקשה וכמובן אין לוותר לכלב בכל פעם שאתם אומרים פקודה הוא חייב לבצע.
השיצו הוא כלב קטן ועדין, אם השיצו צריך לקבל תיקון מספיק להרים עליו את הקול. כל תיקון אחר ישבור את רוחו של הכלב והאימון ייגמר באותו הרגע.

טיפוח כלבים

פרוות השיצו חייבת סירוק יומיומי, חובה לסרק את שתי השכבות. בבוקר יש לדאוג שהפרווה לא מכסה את העיניים ולא את האוזניים. בנוסף יש לדאוג שהפרווה נקייה ולא נתקעו בה צמחים מהגינה.
אם מפריעה לשיצו שלכם הפרווה בפנים - אפשר לקשור אותה לאחור.

מחלות נפוצות וטיפול

לשיצו המון פרווה ולפעמים הפרווה נכנסת לעיניים ולאוזניים, כתוצאה מכך השיצו עלול לסבול מדלקות עיניים ואוזניים.
לשיצו קשה להתמודד עם חום או קור קיצוני, יש לדאוג לשיצו לפינה בה הטמפרטורה יחסית נוחה וכמובן לא לשחק עם השיצו שחם מידי או קר מידי.
בעיה נוספת שהשיצו סובל ממנה היא בעיות נשימה, בימים בהם אין לחות השיצו קשה לשיצו לנשום.
אפשר לתלות בבית בגד רטוב וככה לאזן את הלחות במרחב המחיה של השיצו.

אוכל ציוד ומשחקים

שי צו הוא כלב עם המון אנרגיה והוא מאוד אוהב יחס ומשחקים. הוא יביא לכם כדור לכלבים וגם עצם לכלבים - שניהם משחקים נחמדים לשיצו.
למי שלא רוצה לקנות צעצועים לכלבים יכול להכין לבד חבל לכלבים או להכניס חבל לכדור טניס.
רק להקפיד שהצעצוע בטיחותי ומתאים לסוג הכלב שלכם.
לגבי אוכל, השיצו יאהב כל אוכל שתגישו לו, רק להקפיד על כמות מדודה - אחרת השיצו שלכם ישמין.

ציונים עבור כלב שיצו - Shih Tzu

גידול בדירה: 10 - מתאים לכל גודל של דירה
ידידותי לילדים: 10 - מתאים לכל הגילאים
מתאים לאילוף: 6 - עקשן ובוחר מה לעשות לפי הנוחות שלו
כלב שמירה: 8 - יתריע על נוכחות זרים
טיפול וטיפוח: 5 - דורש סירוק ארוך

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 8

 



שאלות ותשובות

האם עליה וירידה במדרגות וקפיצות לספה עלולות לגרום לפריצת דיסק אצל שיצו. תודה.
ש.כהן
פריצת דיסק נפוצה בעיקר בגזעים עם גב ארוך ורגליים קצרות כמו דקל או באסט. במקרה של שיצו אין בעיה מבחינת מבנה הגב, אך תמיד כדאי להיות ערניים ולוודא שהכלב לא משתולל בקפיצות גבוהות יותר מדי כי הוא עלול להפגע גם באזורים אחרים בגוף.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

לא מצליחה לאלף את השיצו בן 7 החודשים שלנו. עצות?
ח.תדהר
מומלץ לקרוא את המאמרים על לימוד פקודות באתר. אם זה לא עוזר אז כדאי לפנות למאלף שיגיע וילמד אותך כיצד לאלף את הכלב בשיטה שמתאימה לו.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

יש לנו כלב שיצו, כלב מאו חברותי וחמוד אך יחד עם זאת תוקפני. ברגע שהוא תופס משהו לא ניתן לקחת את זה ממנו , זה אפילו מפחיד. איך ניתן לטפל בבעיה, תודה מראש
ל.טשרניחובסקי
הטיפול בבעיה תלוי בגילו של הכלב ומשך הזמן שהבעיה קיימת. צריך לבדוק מה הגורם לתגובה תוקפנית. זה יכול להיות רכושנות או דומיננטיות של הכלב וזה גם יכול להיות תגובה של התגוננות בשל שימוש בתיקונים חזקים מדי מצד הבעלים. כמו כן, לא ציינתם האם הוא מסורס. אם לא, מומלץ לעשות סירוס כצעד ראשון ואז לפנות למאלף שיכול לבוא ולטפל בבעיה מאחר ודרך הטיפול תלויה בגורם לבעיה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

השיצו שלי אוכל את הצרכים שלו מה לעשות?
י.אידל
אם מדובר בגור אז זה טבעי ויעבור כאשר יגדל. אם מדובר בכלב בוגר אז פשוט לאסוף אחריו את הצרכים בטיול או בחצר וכך למנוע ממנו להגיע אליהם. בנוסף, קיימים כדורים שניתן לרכוש אצל הוטרינר אשר גורמים לטעם מר של הצואה ואז הכלב לא רוצה לאכול אותה, אך זה לא תמיד יעיל.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

השיצו שלנו בן חצי שנה . ברוב שעות היום הוא נושך אותנו כשמתקרבים אליו. מה עושים? וגם הפרווה שלו נורא מסריחה, איזה פתרון יש לזה?
י.יוסף
במקרה כזה נדרש ייעוץ התנהגותי ווטרינרי פרטני דחוף! לא ניתן לפתור בעיות קשות דרך התכתבות.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום לכם, קנינו כלבת ש צו בת שנה היא חודש אחרי יחום ולא בהריון, לפעמים מתחילה לבכות, לא ברור לי מה היא רוצה. היא אוהבת להיות על היידיים ונרגעת. נבדקה ע"י וטרינר ונמצאה בריאה. היא ישנה הרבה. לא ברורה לי ההתנהגות. בנוסף אשמח לדעת אם יש עמותה לשיצו תודה קטי
ק.גלבוע
שינה מרובה היא התנהגות מקובלת אצל כל הכלבים אשר ישנם בין 12-16 שעות בממוצע. היסבה לייללות והבכי היא בגלל שככה הכלבה משיגה את מבוקשה (להיות על הידיים/עליכם). מומלץ לקרוא את המאמרים באתר בנושאי חינוך ואילוף כלבים לקבלת מושג טוב יותר לגבי איך להתנהג עם הכלבה. כמו כן מפגש או שניים עם מאלף כנראה יעזרו לכם לסיים את ההתנהגות הלא רצויה הנ"ל.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

א. רציתי לדעת אם השיצו זה כלב שמטבעו נובח הרבה ויש לו הרבה אנרגיה, או שהוא כלב רגוע ושקט בבית. ב. האם לשיצו יש כתמי דמעות? אם כן איך אפשר לטפל בהם? תודה
ק.בן צבי
השיצו הוא גזע רגוע לרוב אך תמיד יש יוצאי דופן ולכן חשוב לבדוק את הרקע של הוריו של הגור שתבחרו או אם מדובר בכלב בוגר לשאול עליו ועל ההתנהגות שלו לפני שלוקחים אותו. צריך גם לקחת בחשבון שגור הוא יותר פעיל ואנרגטי מכלב בוגר. לגזע יש כתמי דמעות והם ניתנים לטיפול ע"י ניקוי במטלית עם מים חמימים או עם חומר מיוחד שניתן לקנות אצל וטרינר.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

היי יש לי כלבת שיצו ואני רוצה לדעת איזה אוכל מומלץ לפרווה שלה היא בת - 4 שאלה 2. יש לכלבה רייח לא נעים וייש לציין שהיא לא אוכלת שום אוכל שלנו רק מזון לכלבים
ג.סופר
לא נרשם בת כמה היא? בכל אופן יש לגשת לבדיקה של ווטרינר על מנת לאבחן את מקור הריח ולטפל בבעיה (נשמע כמו בעיית פה- אבן שן וכד')
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

איזה שמפו מקלחים את השיצו וכל כמה זמן ואיזה אוכל לתת לכלב??
ש.בן סניור
מומלץ על שמפו ייעודי לכלבים לא בתדירות גבוהה (מקסימום אחת לחודש וגם זה יותר מדי). יש מגוון מזונות התלויים בגיל הכלב ומידת פעילותו-חשוב שיהיה מותאם לכלב מגזע קטן
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

שלום, רציתי לדעת מה מותר לשי-צו לאכול, הכוונה מה להביא לו בתור תגמול, אשמח לתשובה מפורטת, תודה רבה ושבת שלום!
מ.גולרוך
ניתן לתת חטיפים שניתן לקנות בחנות חיות או להשתמש באוכל היבש של הכלב.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.