1-700-555-979

no-lazy

מרמנו - Maremma Sheepdog

כלבים גדולים
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

מרמנו

אחד המקצועות הראשונים של הכלבים היה רעיית הצאן. המרוויח העיקרי מהסיפור היה האדם – גם העבודה פחתה וגם הרועה מקבל ידיד לכל השעות אותם מבלה הרועה בטבע לבדו.
המרמנו הוא רועה צאן ושומר מצויין כבר מאות שנים ועד היום ניתן לראות אותו ברחבי אירופה רודף אחרי כבשים ומחזיר אותם לעדר.

מקור הגזע והיסטוריה

מרמנו מגיע אלינו מאיטליה שם היה עוזר לרועה לשמור על העדר ולאחר שעות העבודה היה הופך הכלב לשומר החווה. לא ברור מי הם האבות הקדמונים של המרמנו וכל תקופה הוכלא המרמנו עם עוד גזעים עד למרמנו שאנחנו מכירים היום. למעשה בכל מדינה הוכלא המרמנו בגזעים אחרים. ובכל אירופה נחשב המרמנו לאחד מכלבי הרועים הטובים שיש.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים גדולים >

מרמנו - נתונים ומאפיינים

כלב רועים אולטימטיבי גדול חזק ומאסיבי, הראש ארוך, האף מחודד, מבנה גוף שרירי וזנב ארוך ופרוותי. הפרווה של המרמנו ארוכה ובעלת שתי שכבות העליונה צפופה ומבולגנת והשנייה קצרה, צבע הפרווה לבן וגוונים של חום.
גובה: 60-75 ס"מ
משקל: 35-45 ק"ג

אילוף מרמנו

קשה מאוד לאלף את המרמנו, הכלב גדל להיות עצמאי ולהיות לבד במשך שעות רק הוא והעדר.
המרמנו תמיד יודע מה טוב עבורו והוא איננו מעוניין לשמוע פקודות או לנסות לרצות מישהו.
למרות הכול חייבים ללמד את הכלב משמעת בסיסית – שב, ארצה ואלי. משימה כמעט בלתי אפשרית היא לאלף מרמנו בוגר, אם אתם רוצים לאלף את המרמנו עליכם להתחיל בגיל צעיר בערך בגיל שנה.
רעיית צאן ושמירה הם שני היכולות שלא נדרש ללמד את הכלב זה בגנים שלו. אם ייצא לכם לקחת את הכלב למקום בו ישנו עדר אתם תראו את הכלב מכנס את כל העדר.

טיפוח הכלב מרמנו

המרמנו הוא כלב עם פרווה צפופה ואם לא מברישים את הפרווה פעם ביום עלולים לצוץ קשרים וראסטות. אלה צוברים אליהם לכלוך וכתוצאה מכך עלול המרמנו לפתח בעיות שונות בעור.
בגלל שכלב זה כל היום מסתובב בחוץ, צריך להקפיד כל יום לבדוק שאין עליו קרציות או כל טפיל אחר.

מחלות נפוצות וטיפול וטרינרי

המרמנו הוא כלב בריא ללא מחלות או בעיות רציניות, למעט היפדיספלזיה (בעיות באגן) וגם במקרים נדירים.
על מנת לשמור על בריאותו הנפשית של מרמנו עליכם לתת לו לרוץ כל יום ואם אפשר בשטחים פתוחים. כלב שאיננו שומר על פעילות גופנית יומיומית יהיה מתוסכל ומשועמם.

אוכל ציוד ומשחקים

המרמנו אוהב מאוד לשחק משחקים שקשורים לריצה ולהוצאה מסיבית של אנרגיה. משחקים כמו מרדף אחרי כדור משיכת חבל לכלבים או סתם ריצה עם הבעלים.
המשחק המועדף על המרמנו הוא העבודה שלו, אם אתם גרים במקום בו יש עדר כבשים תשחררו את הכלב ותגלו כמה שמח המרמנו לבצע את עבודתו.

ציונים עבור הכלב מרמנו

גידול בדירה: 3 - חייב גינה גדולה
ידידותי לילדים: 6 - רק אם הורגל לילדים
מתאים לאילוף: 4 - כלב עקשן שלא רוצה ללמוד
כלב שמירה: 10 - אף אחד לא יכנס לבית ולחצר
טיפול וטיפוח: 7 - דורש השקעה יומיומית

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 6

 



שאלות ותשובות

שלום, יש לי מרמנו בן 5, לאחרונה הוא סובל מנשירת שיער רצינית, לא הוחלף אוכל, ממשיך לאכול אוכל יבש מה יכול לפתור את הבעיה?
ש.עובד
יש המון סיבות לנשירת שיער. יכול להיות בגלל חילוף עונות ואז מומלץ פשוט לסרק המון כל יום. יכול להיות בגלל סטרס ואז צריך לבדוק אם באמת יש גורמי סטרס ולטפל בהם. יכול להיות בגלל בעיה רפואית/הורמונלית ואז רק וטרינר יכול לטפל. בכל מקרה, אם זה נראה לכם חריג ממה שהיה עד היום מומלץ לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום! אני מעוניין לאמץ\לקנות כלב, שאפשר לרוץ איתו כ.( 10 ק"מ) , שהוא ממושמע, וחכם! תודה..
י.ברגר
רוב כלבי הצייד/רעייה יתאימו לפעילות גופנית אינטנסיבית.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם זה נכון שכלב שמעולם לא הרביה יכול להפך לתוקפן במידה ונחליט להרביה אותו? דרך אגב מדובר במרמנו ענק זכר בן 5 מקסים שהייתי רוצה גור ממנו
ס.יוכלמן
לא ידוע לי על שינוי במידת התוקפנות לאחר שמנסים להרביע כלב. בהצלחה.
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

יש לי כלבת מרמנו בת 3 שנים האם זה אפשרי לאלף אותה לפקודות בסיסיות כמו שבי בואי ארצה אליי רגלי האם זה אפשרי בגיל כזה?
ע.גבאי
אפשרי, כן. אבל ממש לא פשוט! מרמנו הינו גזע עצמאי ששומר על העדר בלי שיגידו לו מה, איך וכמה. לאחר שמאלף יראה את הכלב ויעשה הערכה גסה של רמתו ומצבו תוכלו לעשות תיאום ציפיות לגבי רמת האילוף.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

במזג האוויר הסוער האם יש צורך להלביש מעיל או סוודר לכלבים למרמנו שלנו הוא בן 5 ונמצא כל המן בחוץ היום הוא נבהל מאוד מהברקין והרעמים ומהברד והתעקש להכנס הביתה האם זה בגלל הקור או הפחד
S.Yochelman
היות ומדובר בכלב הרים אירופאי, קשוח ועמיד, אין ממש סיבה להלביש אותו לכבוד החורף הישראלי. כן מומלץ לוודא שיש לו מקום מוגן מהגשם והרוח. בקשר לפחד מהברקיםכנראה שמקור הבעיה הוא בטעות שנעשתה בתמימו כאשר הוא היה גור ובגיל חמש כבר יהיה קשה לעבוד על זה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

יש לי כלבת מרמנו בת 3בערך שאני והמשפחה שלי אמצנו לפני בערך חודש וחצי - חודשיים וכל פעם בטיול שעובר לידנו כלב היא מתחילה למשוך את הרצועה לנבוח ולהיות אגרסיבית (היא לא תוקפנית בכך שהיא רוצה לנשוך את הכלב או משהו כזה) יש מה לעשות עם זה?
ש.ששון
יש קצת חוסר בהירות בשאלה. מצד אחד את/אתה מציינים שהכלבה אגרסיבית ומצד שני היא לא תוקפנית, הדברים סותרים אחד את השני! יתכן שהכלבה מגיבה בסקרנות והתרגשות והדבר תקין. אין דרך לדעת מה מניע את הכלבה ואיזה יצרים עובדים בסיטואציה בלי להיות נוכח ולאבחן ממקור ראשון. צרו קשר עם מאלף מאזורכם לאיבחון ההתנהגות וטיפול מהיר.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום, אני מעוניין לגדל (מן הסתם בהתחלה בבית ולאחר מכן בחצר) גור בן שלושה חודשים מגזע מרמנו ויש לי ילדה בת שנה וחצי, האם זה בטיחותי לגדל כזה כלב עם ילדים קטנים או שעדיף שלא? אין מצב בעולם שהכלב יפגע בהם? תודה רבה.
מ.כהן
אתחיל מהסוף. אין דבר כזה "אין מצב בעולם שהכלב לא יפגע בהם" והסיבה פשוטה מאוד מדובר בבעל חיים שמושפע בין היתר מאינסטינקטים. רוב הנשיכות בבית נגרמות בטעות ובמקרים כמו דריכה על זנב הכלב או הפתעת הכלב כאשר הוא ישן. באופן כללי המרמנו הינו כלב שמחובר מאוד למשפחה הגרעינית אבל יגן (ועלול לנשוך) כל זר שהוא (כולל בני משפחה וחברים רחוקים). בחשיפה נכונה והקפדה על משמעת, גבולות ופעילות גופנית המרמנו יהיה כלב בית יציב והגנתי.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

הכלבת מרמנו שלי בת 4 ולקחנו אותה לפני כשנה בזמן האחרון היא מתחילה לאכול את הנעליים מה כדאי לעשות בקשר לזה? והאם כדאי לקשור אותה בחצר עם רצועה ארוכה )קיבלנו כבר את כל ההוראות ממאלף מקצועי( וחייבים לקשור אותה מכיוון שהחצר שלנו חצי פתוחה ויש סיכוי גבוה שהכלבה תברח
ש.ששון
נשמע שהמאלף המקצועי שיעץ לכם לא ממש מקצועי! אי אפשר לאבחן את הבעיה ולתת פתרון בשלט רחוק. יכול להיות שהכלבה סתם משועממת ויכול להיות שהבעיה מורכבת יותר. פנו למאלף איכותי מאזור מגורייכם.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום יש לי מרמנו בן שנה וחצי זכר ענק מאוד חמוד וחביב עם אנשים גם זרים מחוץ לטווח הבית שלנו איך בזמן שאנחנו בבית הוא נהפך לתוקפני כלפי כל אדם זר שמתקרב לבית אפילו אנשי משפחה רחוקים שהוא כבר מכיר ואין לו בעיה איתם מחוץ לבית הוא עדיין תוקף לכן בבית אנחנו רוב הזמן קושרים אותו.
ס.עלי
הכלב שלכם מתנהג בדיוק אבל בדיוק כמו שהקוד הגנטי שלו מכתיב לו. הגזע פותח לשמירה על העדר/טריטוריה ולכן אין שום בעיה מחוץ לבית.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.