1-700-555-979

no-lazy

מלטז - Maltese

כלבים קטנים,בעלי נשירת שיער/פרווה נמוכה,הכי פופולארי,ידידותי לילדים,כלבי אזהרה,כלבים היפואלרגניים,כלבים לבנים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

כלבי צעצוע – קבוצה של גזעים שכל תפקידם הוא ללוות את בני האדם ולשעשע אותם.
המלטז הוא כלב צעצוע ולא רק צעצוע הוא גם סמל סטאטוס כבר אלפי שנים. וגם היום אפשר למצוא מלטז עם סלברטי בדר"כ נושאים אותו בתוך התיק כשרק ראשו בחוץ.

מקור הגזע והיסטוריה

עדויות למלטז אפשר למצוא במצרים העתיקה אבל מקורו של הכלב באירופה. לחוקרים קשה להתחקות אחרי מקורות הגזע וזאת בגלל שהמלטז הוא גזע עתיק. לדעת חלק מהחוקרים המלטז הוא הכלאה של פודל וספנייל.
המלטז ליווה אנשים רמי מעלה – סופרים, אנשי רוח ומלכים. הבחירה במלטז כבן לוויה נובע משתי סיבות : אופיו השמח של הכלב וכמובן היופי המדהים של המלטז.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים היפואלרגניים >

כלבים כלבי אזהרה >

כלבים בעלי נשירה נמוכה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

כלבים הכי פופולארי >

כלבים לבנים >

מלטז - נתונים ומאפיינים

כלב קטנטן מזכיר מאוד את הפודל במראה, ראשו קטן, עיניים שחורות וגדולות ואף פחוס. פרוותו של המלטז ארוכה והיא מכסה את כל הגוף עד לזנב, הפרווה חלקה ונעימה למגע וצבעה לבן.
גובה:20-25 ס"מ
משקל: 2-4 ק"ג

אילוף מלטז

מלטז הוא הכלאה של פודל וספנייל, שני גזעים אלו נחשבים לאינטליגנטים. המלטז קיבל את האינטליגנציה הזאת ואפשר לאלף את המלטז לעשות המון טריקים מעבר לאילוף הבסיסי.
בשביל לנסות טריק חדש עליכם להפעיל את הראש ולראות איך אתם גורמים לכלב לבצע את הטריק החדש. לכם אולי זה נראה פשוט לעמוד על שתי רגליים אבל לכלב זוהי משימה רצינית.
המלטז עובד ואוהב להרשים את בעליו הוא יקבל באהבה חיזוק חיובי בצורת צ'ופר לכלבים או כדור לכלבים, אבל מטרתו היא לקבל אהבה והערכה מבעליו.

טיפוח מלטז

מי שבוחר לגדל מלטז צריך לדעת מראש שההשקעה בטיפוח שלו היא עצומה. בכל יום חייבים להבריש את פרוותו של המלטז ולדאוג שהפרווה נקייה.
בכל מקרה בו התלכלכה הפרווה עדיף לנקות כמה שיותר מהר אחרת הפרווה תישאר עם כתם.
יש לדאוג לבדוק כל יום שהפרווה לא מכסה את העיניים והאוזניים. בקיץ עדיף לספר את המלטז אך אין לגעת בפרווה באזור הראש והזנב.

מחלות נפוצות וטיפול אצל וטרינר

המלטז סובל מחום בגלל עודף הפרווה ובנוסף עורו של המלטז עדין מאוד והוא עלול להישרף אם היה חשוף לשמש. עקב התרגשות או אלרגיה עלולים המלטזים לחוות התעטשויות לאחור הרעש נשמע כל צפצוף או צליל חנוק. על מנת להרגיע את המלטז כל שעליכם לעשות הוא לחסום את אפו של הכלב וכך לגרום לו לנשום מהפה. המלטזים עלולים לסבול מדלקות עיניים ואוזניים וגם מבעיות עיכול שונות

אוכל ציוד ומשחקים

המלטז אוהב להשתולל עם ילדים ומבוגרים והוא אוהב שכל דיירי הבית נמצאים, הבעיה מתחילה כאשר הוא נשאר לבד. עליכם לקנות למלטז כמה צעצועים לכלבים ולפזר ברחבי הבית. כך המלטז יישאר מאושר גם כשאתם לא בבית.
המלטז כלב שאוהב לאכול גם מהרצפה לכן יש לחנך אותו שהאוכל שאתם נותנים לו הוא האוכל היחיד אותו הוא יקבל.

ציונים עבור הכלב מלטז

גידול בדירה: 10 - קטן וקומפקטי
ידידותי לילדים: 10 - אוהב את בני המשפחה
מתאים לאילוף: 9 - כלב עם הרבה אינטליגנציה
כלב שמירה: 7 - יתריע על זרים
טיפול וטיפוח: 5 - דורש טיפוח יומיומי ארוך

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 8

 



שאלות ותשובות

יש לנו כלב מלטז בן שנה, ולאחרונה הוא נובח פתאום באמצע הלילה לזמן ממושך, וזה מאוד מפריע לנו (וגם לשכנים). איך אפשר ללמד אותו להפסיק עם מנהג זה?
א.ראובן
קודם צריך להבין את הסיבה להתנהגות - מה הגורם לנביחות. הגורמים הנפוצים הם 1. הכלב לא הוציא מספיק אנרגיה במהלך היום, ואז בלילה הוא מוצא תעסוקה שיכולה להתבטא גם בנביחות. במקרה זה, הוספת פעילות פיזית לסדר היום תפתור את הבעיה. 2. הכלב לא רואה בבעליו מנהיגים באופן מוחלט. לכן הוא לוקח על עצמו את תפקיד "הסלקטור" של הבית ומחליט "לגרש" עוברים ושבים בחדר המדרגות או ברחוב. במקרה זה חיזוק העבודה על משמעת ומנהיגות יפתור את הבעיה. 3. הכלב סובל מחרדה מסוימת מרעשים שהוא שומע. במקרה זה נדרש טיפול התנהגותי כדי להבין את מקור החרדה ולטפל בה. * בכל מקרה, כפתרון זמני בלבד - ניתן לתקן את הכלב ע"י אמירת "לא" באסרטיביות והוספת תיקון עקיף במידת הצורך כמו ספריי מים, אוויר דחוס או פחית רעש. (לא מומלץ במקרה של כלבים חרדתיים). צריך גם לבדוק היכן ישן הכלב בלילה, האם הוא תחום, האם הוא בחדר, או שנותנים לו בכלל לישון על מיטת הבעלים ולא במיטה משלו על הרצפה. כל אלו הם גורמים משפיעים וקריטיים בבעיית נבחנות.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

איך מנקים את העיניים והשערות מתחת לעיניים מההפרשה הזאת ? עכשיו קנינו גור מלטז והפנים שלו ממש מכוסים באמבטיה לא ירד וגם לא עם מגבונים .
ש.קמחי
קודם כדאי לבדוק עם וטרינר - אולי מדובר בדלקת עיניים ולא בהפרשות רגילות. במידה ומדובר בהפרשות לא דלקתיות, ניתן לקנות חומר רפואי מהוטרינר שעוזר לנקות את ההפרשות מהעיניים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום,המלטז שלי עושה צרכים בבית, יש לו חרדות נטישה כשעוזבים אותו הוא הורס את הבית, הכלב שלי בן שש זה לא מאוחר לאלף אותו?
א.בכר
ממש לאחרונה עברתי תהליך של הרגלת טריירית בת 11 לכולב טיסה עקב חרדות נטישה, ככה שגיל 6 הוא זה לא מאוחר מידי. שכחת לציין האם המלטז מסורס או לא? למרות שיותר מידי הבדל בגיל הזה לא יהיה עדיין מומלץ לסרס כדי שאם מדובר בעשיית צרכים לסימון הדבר יפסק או יפחת.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אם אני אקנה מלטז, יהיה מותר לתת לו לישון בחצר הפרטית שלנו או שהוא חייב לישון בתוך הבית?
מ.כהן
מלטז הוא גזע שעשועים עדין ורגיש שממש לא מומלץ להשאיר בחוץ.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום, רציתי לשאול שאלה, יש לכ כלב מלטז בן שנה וחצי, הוא רגיל לצאת לעשות צרכים שלוש פעמים ביום בוקר צהרים וערב מידי פעם הוא עושה פיפי במיטה של הבת שלי ואני לא יודעת מאיזה סיבה האם תוכלו להדריך אותי מה לעשות אודה לכם
פ.כהן
האם הכלב מסורס? אם לא, כנראה שזו הבעיה והוא מסמן טריטוריה. אם הוא מסורס, אז יכול להיות שהוא לא רואה בבת שלך מנהיגה אלא מישהי שמתחתיו בהיררכיה של ה"להקה" בבית ולכן מסמן את המיטה שלה. צריך לדעת יותר פרטים כדי לפתור את הבעיה. הייתי ממליצה לסרס, לאסור עליו כניסה לחדר של הילדה באופן מוחלט ולעבוד על העצמת המנהיגות של הילדה מולו. ניתן לקרוא מאמר בנושא פה באתר. אם הבעיה נמשכת אחרי שניסית את כל מה שציינתי אז צריך לפנות למאלף שיוכל לראות את הכלב ואת ההתנהגות שלו בסביבה הטבעית בביתו.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

קנינו גור מלטז בן כ -3חודשים. הוא אצלנו חודש ואנחנו עדיין לא הצלחנו ללמד אותו לא לעשות צרכים בבית. לפעמים הוא גם יכול לעשות צרכים ממש ליד הצלחת עם האוכל שלו. איך מלמדים גור וכמה זמן זה לוקח.
א.
במאמר הבא תוכלו למצוא תשובות בנושא. http//www.dogsworld.co.il/dogs-4743.html
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום, יש לי מלטז כבן שנה, לא מסורס. אני עתידה ללדת בקרוב מאוד והכלב מאוד קשור אליי, אני מודה שאני מפנקת אותו ומרעיפה עליו המון אהבה ותשומת לב. בזמן האחרון, הוא חזר לעשות פיפי בבית (בתחילה בחדר של התינוקת) ומאז שסגרנו הדלת ואסרנו עליו להיכנס, הוא עושה בחדר שינה שלנו, פה ושם בסלון... למרות שאנו כועסים עליו ואומרים לו את המילה אסור, הוא עדיין מפספס. לציין שאחרי שאנו כועסים עליו אני מרגישה רע מאוד אך מבינה שמדובר בחינוך שלו. אגב אני ובעלי מתאמים בינינו כדי שלא נכעס עליו שנינו ביחד. איך אפשר למנוע הבעיה? תודה רבה גליה
ג.כהן
שלום גליה, כצעד ראשון כדאי לשלול אפשרות של בעיה רפואית ע"י בדיקת וטרינר. הייתי ממליצה לסרס את הכלב. גם כדי שלא יסמן באמצעות שתן את החדרים בבית וגם כדי שיהיה יותר קל לחנך אותו לקראת בואה של התינוקת. כאשר כלב עושה צרכים בבית אסור לכעוס עליו - כלבים לא מבינים כעס וזה גורם להם תסכול גדול ורק מחמיר את המצב. קודם כל - וודאו שיש לכלב שגרת טיולים קבועה הכוללת לפחות 3-4 טיולים ביום בהפרשים הגיוניים כך שלא יווצר מצב שהוא מתאפק יותר מ-8-9 שעות ברצף. תוודאו שיש לו סדר יום של ארוחות ומים זמינים תמיד. במידה וכל התנאים הללו מתקיימים אז כדאי לנסות לתפוס אותו על חם כאשר מתחיל לעשות פיפי ומיד לקחת אותו החוצה בלי לכעוס! כאשר עושה צרכים בחוץ להגיד לו "כלב טוב" ולעודד אותו. כמו כן הייתי ממליצה לקרוא את מאמרי האילוף בנושא חיזוק המנהיגות וליישם את מה שכתוב שם בהקדם כי כפי שציינת אין עוד הרבה זמן עד הלידה. בהצלחה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

אם עדין לא חיסנתי את המלטז זה בסדר להוציא אותו בחוץ הוא גור
א.וקנין
להוציא אותו על הידיים ולהוריד אותו רק במקומות בהם לא מסתובבים כלבים ולוודא שהוא לא מכניס לפה שום דבר עד שיסיים את החיסונים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

יש לי כלבת מלטז בת שנה ולשמונה חדשים. היא בבית חופשיה ויודעת לבקש לצאת החוצה לעשות צרכים, אלא שבלילה ובמשך היום כשאני בעבודה ובביה״ס היא לא מתאפקת ומשתייה על הספה בסלון ועל שטיח לניגוב נעליים בכניסה. (שטיח שגי מפואר וגדול כבר נזרק בחורף שעבר לפח כי היא השתינה עליו אז חשבנו שבגלל שהיא גורה עדיין). חשוב לציין שבקיץ זה לא קורה. זה מדאיג אותי כי לא מתאים לי לזרוק עכשיו עוד ספה או לקנות חדשה וגם אותה לקנות. בקיצור זקוקה להסבר ואשמח לפיתרון. תודה רבה מלי
מ.ברוך בלאו
הצעד הראשון הוא לבדוק שלכלבה אין דלקת בדרכי השתן שמפריעה לה להתאפק לאורך שעות. במידה והיא בריאה אז נתייחס לזה כאל בעיה התנהגותית בלבד ואז מומלץ לתחום את הכלבה באזור קטן כאשר אתם לא נמצאים או בלילה כדי למנוע ממנה להגיע למקומות הקבועים בהם היא נוהגת לעשות שתן. לא ציינת האם הכלבה מעוקרת? לפעמים נקבות לא מעוקרות עולות על ספות ומסמנות בשלוליות קטנות. אם זה הדבר אז מומלץ לעקר. ודבר אחרון הוא השאלה - כמה שעות היא לבד לאורך היום? וכמה שעות עוברות בין הטיול האחרון שלה בלילה עד הטיול של הבוקר? היא לא יכולה להתאפק ליותר מ-8 שעות ולכן מומלץ לדאוג לטיולים וסדר יום קבוע בהתאם לזה. בהצלחה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

אם אני קונה גור מלטז בן 7 שבועות זה בסדר או שצריך לתת לו יותר זמן אם האימא שלו
ד.בן זקן
מומלץ שהגור יהיה עם אמא שלו עד גיל 9 שבועות לפחות. בהצלחה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.