1-700-555-979

no-lazy

לאסה אפסו - Lhasa Apso

כלבים קטנים,בעלי נשירת שיער/פרווה נמוכה,ידידותי לילדים,כלבי אזהרה,כלבים היפואלרגניים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

כלבים בעלי חושים מחודדים - הם שומעים פי 16 מבני אדם וחוש הריח שלהם נחשב לאחד הטובים בממלכת החי. לשם השוואה, לנו יש 5 מליון תאים המטפלים בריחות לכלב יש 220 מליון תאים. בגלל חושים אלו נבחר הכלב לעזור לאדם במשימת השמירה וכבר אלפי שנים הכלב שומר עלינו ומקבל בתמורה אוכל מחסה והמון אהבה.

לאסו אפסו - מקור הגזע והיסטוריה

מקורו של לאסה אפסו הוא מטיבט, ייחודו של הכלב שהוא לא הוכלא עם זנים אחרים ולמעשה לאסה אפסו הוא גזע שעל בסיסו נולדו גזעים חדשים. פירוש השם לאסה אפסו הוא: לאסה - בירת טיבט ואפסו - זקן עז, וכנראה שהשם נכון כי מגע הפרווה של הכלב דומה למגע בשיער של עיזים.
לאסה אפסו הוא כלב קדוש בטיבט - הבודהיסטים מאמינים שנשמות של לאמות (נזירים טיבטים חשובים) עוברות ישירות לכלבים אלו. לאסה אפסו היה מלווה את הנזירים במשך היום. בלילה היה מסתובב ברחבי המנזר, כאשר זרים היו מגיעים היה נובח עד שהיו הנזירים מגיעים לראות מי הגיע.
עד 1920 לא הכיר המערב את הלאסה אפסו ורק כאשר חזרו חיילים בריטים לביתם, הם לקחו איתם כמה כלבים לאירופה ולאחר מכן לארה"ב.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים היפואלרגניים >

כלבים כלבי אזהרה >

כלבים בעלי נשירה נמוכה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

נתונים ומאפיינים

לאסה אפסו הוא כלב עם מבנה גוף מוצק, רגליו קטנות יחסית לגופו והזנב מכוסה פרווה ומורם למעלה.
הראש קטן האוזניים קטנות, הפרווה ארוכה מלאה וממש לא נעימה למגע, התחושה שמלטפים לאסה אפסו היא כמו ליטוף זקן או שיער יבש.

אילוף הכלב לאסו אפסו

לאסה אפסו הוא כלב אינטליגנט הוא מבין מה שרוצים ממנו, אבל הוא לא אוהב שצועקים עליו או מתקנים אותו בחוזקה. כלבי לאסה אפסו הם כלבים עם אופי מיוחד, משתמשים בכלב אלה לטיפול בילדים עם מוגבלויות. גם כאשר מציקים להם הם לא ינהמו או יחשפו ששיניים.
משימת השמירה נמצאת בגנים של הכלב, אין צורך ללמד את הכלב, ברגע שאתם הולכים לישון - לאסה אפסו נכנס לעבודה וכל מי שיתקרב לבית יזכה למנה גדושה של נביחות.

טיפוח

לאסה אפסו דורש המון עבודה, הפרווה הארוכה חייבת סירוק יסודי יומיומי , מקלחות עם שמפו יבש פעם בחודש. אם לא תשמרו על הפרווה נקייה ומסודרת, עלולים לצוץ קשרים אשר גורמים לבעיות עור שונות.

מחלות נפוצות וטיפול

לאסה אפסו הוא כלב בריא וללא מחלות ובעיות מיוחדות, למעט דלקות עיניים מהן הוא סובל. אם תשמרו על סביבה נקייה של הכלב מקלחות וכושר גופני, סביר להניח שלא תראו ווטרינר. בנוסף על בריאות, לאסה אפסו הוא כלב מאריך חיים - ישנם כלבים בני 18 ואף יותר.

לאסו אפסו - אוכל ציוד ומשחקים

כלבים חייבים תשומת לב מבעליהם ובמיוחד כלבי הלוויה שבני האדם הם כל עולמם. לאסה אפסו אוהבים משחקים למרות הגודל שלהם הם מלאים באנרגיה ואוהבים לשחק עם ילדים בגלל העוצמה וההתרגשות שיש לילדים במשחק.
אוכל – חשוב מאוד להקפיד על כמות האוכל אותה מקבל לאסה אפסו, לכלבים אלו נטייה להשמנה.
אם אתם נותנים לכלב צ'ופרים במהלך היום יש להוריד מכמות האוכל היומית.

ציונים עבור הכלב לאסו אפסו

גידול בדירה: 10 - לא יכול לגדול בגינה
ידידותי לילדים: 10 - כלבי טיפול בילדים
מתאים לאילוף: 9 - כלב חכם שקולט מהר פקודות
כלב שמירה: 10 - כבר אלפי שנים במקצוע
טיפול וטיפוח: 7 - דורש המון עבודה

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 9

 



שאלות ותשובות

אם משאירים את הכלב אצל משפחה למשך חודש בעיקבות נסיעה לחול האם זה יכול להשפיע עליו לרעה מבחנה נפשית
א.אליספור
כן אבל לא בהכרח. כל עוד הכלב יזכה לפעילות גופנית ומשמעת בסיסית סביר להניח שלא יגרם שום נזק ריגשי.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

הכלב שלי סובל כבר תקופה ארוכה מאלרגיה. עיניים דומעות וליקוקים בכפות רגליו עד זוב דם. הכדורים שנותנים לו לא עוזרים.גם התנהגותו השתנתה הוא הפך לחרדתי לא אוהב לטייל. הייתי רוצה למצוא פתרון לבעיות האלרגיה בדחיפות
ג.פחימה
על מנת למצוא פתרון יש צורך בבדיקה של הכלב - תוכלי ליצור עימי קשר בטלפון 035403368
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

לאסו אפסו/מלטז מעוניינים לקנות מה עדיף ומאיזה גיל הכי מוקדם אפשר לאלף אילוף מקצועי. האם פרוותו של הלסו באמת לא נעימה?!
&.אבוטבול‬‎
מבחינת איזה גזע עדיף אני לא יכולה לתת תשובה מאחר ולא תיארתם את סדר היום ומבנה המשפחה. את המלטז קל למצוא בארץ, לעומת הלאסה אפסו שנדיר פה מאוד. ניתן ומומלץ להתחיל אילוף בגיל חודשיים. פרווה נעימה או לא היא כבר עניין של תחושה של כל אדם לעצמו.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום רב, אני עתיד לרכוש כלב זכר בן 1.5 שנים מסוג לאסה אפסו אשר אובחן אצל בעליו הקודמים כבעל אשך טמיר. האם בעיה זו מפריעה להמשך תפקודו בחיים?
ס.בן יצחק
כלבים בעלי אשך טמיר נמצאים בסיכון להתמרה סרטנית של האשך פי כ-14 בהשוואה לכלב רגיל ועל כן מומלץ לסרס אותו מוקדם ככל הניתן
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

שלום, יש לי כלב לאסה אפסו בין שנה ושמונה הכלב אצלנו חודש ימים. ביום שישי סיפרנו קצת את הכלב באזור הבטן והרגליים וזאת עקב רסטות שהפריעו וגרמו לכלב לגרד את האזור עד לגרימת פצע מדמם קילחנו אותו עם שמפו רפואי כדי להרגיע את העור והלבשנו חולצה כדי למנוע ממנו לפתוח את הפצע יש עוד משהו שאני יכולה לעשות ?? היום התחיל לגרד גם באזור הרגל ולפעמים נושך את עצמו .
ו.מויאל
בשלב ראשון ניתן להלביש לו קולר אליזבת - קולר שמונע ממנו גישה לאיזור הפצעים ויאפשר החלמה. במידה וזה לא מספיק יש לפנות לוטרינר לצורך בדיקה
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

יש לי כלבת לאסה אבסו בת שנתיים וחצי וקיבלתי אותה מגיל חודשיים. היא עד היום עושה את הצרכים שלה בבית , אבל היא מחכה שאני אגיע כדי לעשות (דווקא??). יש לי חצר גדולה והיא מבלה שם הרבה. אבל זה לא מונע ממנה להיכנס הביתה ותוך שניה לעשות את הצרכים שלה. מה לעשות?
מ.ה
ישנם מאמרים באתר בדיוק בנושא גמילה מצרכים. בכל מקרה עושה רושם שהמצב די גרוע ועדיף לתאם פגישה עם מאלף שיגיע לביתכם ויטפל בבעיה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אנו מעוניינים לגדל לאסה אפסו, ורצינו לדעת אם הוא זקוק לפעילות גופנית מרובה. תודה
ס.אקרמן
כמו כל כלב אחר גם הגזע הנ"ל זקוק לפחות לשלושה טיולים טובים ביום. כמו שאר הגזעים הקטנים רמת הפעילות תהיה פחות אינטנסיבית, אבל בהחלט רבה באופן יחסי שתואם את גודל וסוג הכלב.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם הלאסה אפסו נושך?
נ.סבדקובסקי
השאלה לא ממש ברורה? האם הוא נושך כגור? כן בוודאי! נשכנות גורים היא אחת הדרכים של הגור לתקשר עם העולם והסביבה. האם ככלב בוגר הכלב ינשך? כלב שיזכה לפעילות נכונה, חשיפה וחינוך לא אמור לנשוך בלי סיבה טובה.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

לאיזה גודל הוא גודל
ש.דוידסקו
קטן
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

קניתי אתמול גורה בת כ 4-6 חודשים . אני מעוניין לדעת אם מקובל לספר כלבים כאלה , איזה אוכל עדיף לתת ואיפה אני מוצא הנחיות לאילוף בסיסי . כמוכן מתי מומלץ לעבר אותה . כנראה רק להמלטה אחת כי אשתי רוצה עוד אחג בבית . תודה ויום טוב .
ד.שליסר
קטן
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.