1-700-555-979

no-lazy

וולש קורגי - Welsh Corgi

כלבים קטנים,ידידותי לילדים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

לא תמיד צריך כלב גדול בשביל לשלוט בחיות גדולות, לפעמים נשיכה מכלב קטן תגרום גם לפר הכי גדול לחזור לעדר או להיכנס לחווה. ווילס קורגי הוא כלב קטן מימדים, אבל בעבודתו היה נושך את עקבי הפרות או הסוסים וגורם להם לנוע למקום אחר.

מקור הגזע והיסטוריה

ולש קורגי מגיע אלינו מווילס, שם היה תפקידו לעזור ברעיית הצאן. השם קורגי מורכב משתי מילים: קור – גמד, גי – כלב, כך קיבלנו כלב גמדי.
ולש קורגי הוא גזע עתיק, לכן קשה מאוד להתחקות אחר האב הקדמון שלו. אזכורים מהמאה ה-11 מדברים על ווילס קורגי שהיה עוזר ברעיית הבקר. אבל למרות זאת איש איננו יודע מהיכן הגיעו כלבים נפלאים אלה.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים קטנים >

כלבים היפואלרגניים >

כלבים בעלי נשירה נמוכה >

כלבים ידידותים לילדים >

וולש קורגי - נתונים ומאפיינים

לווילס קורגי יש שני תתי גזעים: קרדיגן ווילס קורגי, פמברוק ווילס קורגי. בעבר התייחסו לשני כלבים אלה כאותו הגזע ורק במאה ה-20 קיבל כל גזע את הכבוד שלו. הקרדיגן והפמברוק דומים מאוד במראה החיצוני רק שקרדיגן זנב ארוך. מבנה הגוף מוצק ורגליו קטנות, הפרווה קצרה וצפופה, היא מגיעה בשלל צבעים.
גובה:25-30 ס"מ
משקל:10-15 ק"ג

אילוף

שני הגזעים לומדים מהר פקודות והם מתאימים גם למי שפעם ראשונה מאלף כלבים. ווילס קורגי מאוד אוהב את בעליו והוא מבצע את הפקודות רק בשביל לרצות את מנהיג הלהקה.
גם ילדים יכולים לאלף ווילס קורגי, הוא מקשיב ומכבד את כל דיירי הבית. למרות גודלו הקטנטן מדובר בכלב עם המון אנרגיה, הוא אוהב לקפוץ ולהשתולל ואנחנו צריכים לרתום את האנרגיה הזאת לאימוני האילוף. לכן לפני שיעורי המשמעת צריך לרוץ ביחד עם הקורגי לכמה דקות, אתם תגלו שהאימון הגופני מרגיע את הכלב ועוזר לו לפרוק מתחים.

טיפוח וולס קורגי

ווילס קורגי איננו דורש טיפול מיוחד למעט הברשה של השערות המתות. ווילס קורגי אוהב להשתולל בבוץ ועלינו לשטוף בכל פעם את הפרווה המלוכלכת.

מחלות נפוצות וטיפול

אין לווילס הקורגי מחלות ובסך הכול הוא בריא בכל ימות השנה. הנושא היחיד בו צריך להיזהר עם ווילס קורגי הוא: מזג האוויר בקיץ. אין להוציא אותו לטיולים שחם מידי גם בגלל שהוא עלול לחטוף מכת חום וגם בגלל שהאספלט רותח והוא עלול לגרום כוויות בכריות כפות הרגלים.

אוכל ציוד ומשחקים

ווילס קורגי הוא כלב קטן עם אנרגיה ענקית, הוא אוהב להשתולל עם כל בני הבית במיוחד עם הילדים. משחקים שיתאימו לו הם כדור לכלבים חבל לכלבים וצעצועים אכילים כמו עצמות וכדורי עצם דחוסה. אם לקחתם את הכלב ממגדל פרטי, אפשר לשאול מהו המשחק אותו מעדיף הכלב. לגבי האוכל, ווילס קורגי דורש כמות קטנה של אוכל לכלבים לרוב הוא יאכל הכול. אם יש רגישות למזון כזה או אחר, יש לגשת לווטרינר והוא ימצא לכם מזון לכלבים שמתאים לכלב שלכם.

ציונים עבור הכלב וולש קורגי

גידול בדירה: 10 - חייב לצאת לטיולים ארוכים
ידידותי לילדים: 10 - אוהב ילדים וגם לא נובח או נושך גם שמציקים לו
מתאים לאילוף: 9 - חכם ומקשיב גם לילדים
כלב שמירה: 6 - איננו נוהג להתריע על זרים
טיפול וטיפוח: 10 - אין עבודה מיוחדת

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 9

 



שאלות ותשובות

יש לי התלבטות אני רוצה לקנות כלב ויש לי דירה ו-2 ילדים ואני רוצה כלב שדורש הרבה השקעה בפרווה ושיהיה ידידותי לילדים ואני לא יודעת מה יותר מתאים לי , פודל או וולש קרוגי מה את/ה חושב/ת יותר יתאים לי
א.קיסילוב
במקרה כזה, יותר מתאים פודל מהסוגים הקטנים יותר. הפרווה שלו לא נושרת לבד וצריך להבריש באופן קבוע ולספר פעמיים-שלוש בשנה. מדובר בגזע ידידותי לילדים ונוח לגידול בדירה. כמובן שבכל גזע יש יוצאי דופן וחשוב לעשות מבחני אופי ולהיות בטוחים שבחרתם בכלב מתאים.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

גלית שלום, בחודש מרץ אנו עתידים להיכנס לדירת גן חדשה שקנינו. אנו זוג צעיר עם ילדה בת חודשיים. אנו מעוניינים מאוד בכלב קטן(קריטריון חובה מצד אשתי), מחונך וידידותי אשר יוכל להסתדר גם עם 7-8 שעות בבית ללא בעלים. כמו כן, שלא מצריך הברשת שיער יומית (טיפול וטיפוח) אלא שבועית. חשבתי על הסוגים הבאים (בחינה ראשונית) וולש קורגי, מאלטז, הוואנז?, יורשייר טרייר, סכיפרקה, ג'ק ראסל, שיבה הינו, קוטון דה טולייר. חלק מסוגי הכלבים הנ"ל הינו נדיר יחסית ויהיה קשה למצוא אותם בסביבה, כך שעדיף כלב שקל יהיה למצוא אותו. אודה לעזרתך! רועי
ר.כהן
כלב מחונך וידידותי לא ניתן לחזות מראש ע"פ גזע אלא לפי החינוך שהוא יקבל מכם בבית. נכון שיש גזעים שיותר קל לחנך אותם ושנוטים להסתדר עם ילדים באופן טבעי אך בכל גזע יש יוצאי דופן ולכן חשוב לשים דגש בחינוך הכלב ולדאוג להוצאת אנרגיה נכונה עבורו בהתאם לגילו ולגודלו. תהיו בטוחים שאתם מוכנים ושיש לכם את הזמן כל יום לצאת ל3-4 טיולים ארוכים, אם מדובר בכלב בוגר, או הרבה יותר אם מדובר בגור. לא ציינת אם הכלב מתוכנן לחיות בתוך הבית או בחצר אך מאחר ומדובר בגזעים קטנים הם חייבים להיות בתוך הבית. במידה וכן, הייתי ממליצה על מלטז, שיצו, פודל, פודל טוי או ג'ק ראסל. המלטז והשיצו פחות אנרגטיים בעוד הפודל והג'ק ראסל מלאי מרץ ודורשים קצת יותר זמן ריצה ומשחק כל יום. בהצלחה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

יש לי וולש קורגי מעורב עם רועה אוסטרלי וחוץ מללמד אותו לשבת ולתת יד הוא לא מקשיב לכלום מה לעשות?
ק.כלפון
אני לא יכולה לעזור מבלי לדעת את גילו של הכלב? האם הוא מסורס? כמה זמן הוא אצלך? באיזה שיטות אילוף ניסית לפעול? האם יש לכלב בעיות התנהגות? מה שגרת היום שלו?
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

אני מעוניין לקנות כזה כלב, הוא מתאים למלונה או רק לבית? נובח? מסריח? היפראקטיבי? נושך?צריך להוציא אותו הרבה ולטפל בו המון או שסטנדרטי?
ק.ב.ע
וולש קורגי הוא כלב עבודה נמרץ ופעיל מאוד. הוא מתאים לגידול בבית אך רק בתנאי שיש לו מספיק זמן להוצאת אנרגיה מחוץ לבית - לפחות שעתיים ביום של הוצאת יצר ציד- ריצה, צעצועים, מפגש עם כלבים, עבודה על משמעת ועוד. הוא גזע שנוטה להיפראקטיביות ואם לא מוציא צספיק אנרגיה עלול להיות נבחן. לגבי נושך או מסריח זה לא קשור לגזע, אלא לתנאי היגיינה וחינוך.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום אני רוצה לקנות ולש קורגי אני מעוניין לדעת אם כלב זה יכול להיות בבית. תודה.
ע.ע
כל כלב מתאים לגידול בבית בתנאי שהוא יקבל מספיק זמן של הוצאת אנרגיה בחוץ. וולש קורגי הוא גזע עבודה פעיל מאוד ולכן ככלב בוגר, חייב בפעילות גופנית ברמה גבוהה מאוד אחרת עלול לפתח בעיות התנהגות.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום אני מעוניין לקנות כלב זה יש לי בית גדול וגינה בינונית אני גר ליד פארק האם זה יתאים
ר.תורגמן
אין שום חשיבות לגודל הבית או הגינה אלא לכמות ואיכות הטיולים במשך היום.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם וולש קורגי משיר שיער
ר.ש
כן
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אני גרה בדירה יחסית קטנה (100 מ"ר בערך) עם ילדה בת 5 בבית.. רציתי לדעת אם וולש קורגי מתאים לבית כזה (יש גם גינה, אבל הכלב לא יכול להיות בה כי היא של כל הבניין) ואם לא האם אתה ממליץ על סוג כלב אחר? (קטן וידידותי לילדים)
י.ירושלמית
אין שום חשיבות לגודל הדירה לא לקורגי ולא לשום כלב אחר, הכל תלוי ברמת הפעילות היומית שהכלב זוכה לקבל (טיולים,ספורט,אילוף) והתדירות . אם הדרישה היא כלב קטן ונוח שמסתדר עם ילדים מומלץ ללכת לאחת העמותות הקרובות אליך שם תמצאו עשרות כלבים קטנים וחמודים שמסתדרים עם ילדים ומחפשים בית חם ואוהב.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

אני רוצה מאוד וולש קורגי, איפה אפשר למצוא אותו בארץ? הוא נוח לטיפול?כמה זמן צריך להוציא אותו ביום/שבוע?
פ.אלמוני
ניתן למצוא וולש קורגי בבתי גידול מוסמכים הרשומים באגודה הישראלית לכלבנות ובמועדון הגזע. מדובר בכלב שאוהב לעבוד - מאוד אנרגטי, פעיל וחכם - הוא לא מתאים למגדלים מתחילים. הוא צריך לפחות שעתיים ביום לרוץ, לשחק, ולהוציא אנרגיה ולעבוד המון על משמעת.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

מתיי צריך לרחוץ וולש קורגי
כשממש אין ברירה, כמו למשל אחרי שהכלב מזנק לשלולית בוץ או מתפלש בצורה. ככלל אצבע אין למה לרחוץ כלבים יותר מידי.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.