1-700-555-979

no-lazy

ויסלה - Vizsla

כלבים גדולים,ידידותי לילדים,כלבי אזהרה,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

במשך אלפי שנים נדד האדם בין מקומות ותמיד הכלבים נדדו איתו. האדם היה צריך את הכלבים לעבודת הבית ולמשימות הציד וכמובן הכלב מקבל אהבה, ליטופים, אוכל ומחסה. ויסלה הוא כלב נאמן כבר אלפי שנים לבני האדם והוא אחד הגזעיים המבוקשים באירופה.

מקור הגזע והיסטוריה

הויסלה הגיעו יחד עם המתיישבים הראשונים של הונגריה. ציורים מראים ציידים ולידם יש כלבים שמזכירים מאוד את הויסלה. בשלב מאוחר יותר אצילים ומלכים הסתובבו ברחבי אירופה עם כמה כלבי ויסלה, והכול בגלל המראה האצילי של הכלבים.
ההונגרים הראשונים היו משתמשים בכלב בזמן הציד, ברגע שהצייד היה יורה הויסלה היה רץ ומביא את הציד. הויסלה כל הזמן מרוכז בעת הציד ולכן הוא זכה בשם ויסלה או ויז'לה שפירושו הוא ערנות.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים גדולים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים כלבי אזהרה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

הכלב ויסלה - נתונים ומאפיינים

הויסלה מרשים ביותר - מבנה גופו שירי והוא בעל ראש ארוך ואף גדול שקולט את ריחות הציד. לויסלה רגלים ארוכות וחזקות וזנב קצר. הפרווה חלקה וקצרה וצבעה חום חלודה.גובה:55-65 ס"מ
משקל: 22-30 ק"ג

אילוף כלבים - אילוף ויסלה

הויסלה הוא כלב ציד, ומטבעו הוא כלב עבודה לא רע בכלל, לכן אפשר לעבוד איתו על פקודות ברמה בגבוהה. הויסלה רגיל לבני האדם ובמיוחד למנהיג הלהקה. בבית הוא צייתן ולומד מהר פקודות חדשות או שללעוס את הנעל זה דבר אסור.
אם אתם רוצים לבחון את חוש ריח של הויסלה שלכם הנה תרגיל אימון חוש ריח. לוקחים צעצוע או עצם אכילה שהכלב אוהב, מחביאים בחוץ את העצם ומשחררים את הכלב למצוא את העצם. בהתחלה החביאו במקומות קלים ולאחר מכן העלו את הרמה.
ברגע שהכלב מוצא עודדו את הכלב והתלהבו יחד איתו ממציאת הטרף.

אילוף ויסלה - מידע נוסף >

טיפוח

לויסלה אוזניים ארוכות מאוד, כל יום צריך לבדוק שאין טפילים שהגיעו להתנחל באוזן של הויסלה שלכם. פעם בשבוע הקפידו על ניקיון האוזניים עם צמר גפן ולא לחדור פנימה.
הויסלה הוא כלב עם אנרגיה והוא חייב לשחרר אותה, ריצה קצרה או טיול עם אופניים ישמור על הכושר שלכם ושל כלבכם.

ויסלה - מחלות וטיפול אצל וטרינר

לויסלה הגזעי יש כמה מחלות רובן תורשתיות – דיספלזיה אך רק במקרים חריגים, איפלפסיה של כלבים. מחלות עור אם איננו נקי, ואלרגיות לאוכל כזה או אחר.
אם קניתם ויסלה ממגדל פרטי אתם יכולים לשאול על ההורים של הגור שלכם למחלות או בעיות.

אוכל ציוד ומשחקים

הויסלה הוא כלב שאוהב עם בני המשפחה וגם עם כלבים אחרים. אחד המשחקים האהובים ביותר הוא משחקי הבאה, אתם זורקים כדור לכלבים או סתם מקל והויסלה רץ מוצא את המשחק ומגיע אליכם לסיבוב נוסף.
הויסלה עלול לפתח אלרגיה לאוכל או לצ'ופרים, אם אתם רואים בעיות עור או צרכים לא תקניים, דברו עם הווטרינר והוא יתאים לכם סוג מזון חדש.

ציונים עבור הכלב ויסלה

גידול בדירה: 9 - אוהב את בני המשפחה
ידידותי לילדים: 10 - עדין ומתחשב בילדים
מתאים לאילוף: 9 - כלב נבון שאוהב לעבוד
כלב שמירה: 8 - נובח על זרים
טיפול וטיפוח: 9 - אין עבודה למעט מקלחות

ציון משוקלל בסולם האתר עולם של כלבים: 9

 



שאלות ותשובות

יש לה ציפורניים ארוכות מאוד איך גוזזים לה מבלי לפגוע בעורק.
ז.כהן
עדיף שאת הגזירה הראשונה תעשו אצל הווטרינר, שם תוכלו לראות בדיוק את המיקום הנכון של הגזירה. כמו כן טיולים ארוכים וריצה לצד אופניים יעזרו לשמור על ציפורניים קצרות ובריאות.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

באיזה גיל כלב ויסלה אמור להתחיל לנבוח הכלב בין 4 חודשים ועדיין לא הוציא הגה מפיו?
א.כהן
כנראה שלא הייתה לכלב סיבה לנבוח. ישנם כלבים שקטים ואין שום בעיה עם ההתנהגות הזאת, קרוב לוודאי שהכלב ימצא על מה לנבוח בחודשים הקרובים
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

בס"ד שלום רב אנו גרים בשומרון משפחה צעירה עם שלושה ילדים ,גילאי (10 בן),6,2 הבנות אנו מעוניינים בכלב משפחתי נוח משעשע וחכם ,לכלב יהיה חצר גדולה ,ומטרתו המרכזית היא אזהרה והרתעה מפני זרים גנבים וכו(לא מחייב שיהיה כלב שמירה מקצועי)אך חשוב שירתיע מגודלו ונביחותיו לבן שלי יהיה זמן להוציא אותו ולטפל בו ככול שיהיה דרוש ,(אין לנו ניסיון רב בכלבים אך מועט) שאלתי היא איזה גזע מתאים לנו ,אנו מתלבטים ביו ויימרנר ,ויסלה,דוברמן ,פוינטר,אולי בוקסר או בוסרון - רועה צרפתי?? אשמח מאוד לתשובה מפורטת יתרונות וחסרונות של הגזעים המוצעים ,אם במידה ואין לכם כוח למפרט כה ארוך אז לפחות לציין מה הגזע המועדף והמומלץ לנו לקחת , ואם יש לך גזע אחר מועדף בשבילנו (על פי הצורך שלנו שצויין)אשמח שתיתן את שמו תודה ענקית מראש !!
ר.ת
בהחלט שאלה קשה וארוכה. מבין הגזעים שציינתם הדוברמן והבוסרון הכי יתאימו ככלבי התראה בעיקר בזכות המראה שלהם. חשוב להבין שקשה לדעת כיצד יתנהג הכלב ללא קשר לגזע היות ורוב הכלבים הגזעיים מגעים מקו-דם של תערוכות ולא של עבודה, לכן הדגש הינו על מראה ולא התנהגות. כמו כן אין זה מומלץ ולמען האמת ממש לא בטיחותי לבנות על ילד בן 10 שיהיה אחראי על טיולים עם כלב גדול וחזק. (מסיבות רבות) במידה ואתם מחפשים כלב שיראה מפחיד וינבח הדוברמן יהיה הימור כדאי. אבל.... אם אתם מעוניינים בכלב שמירה מאולף שיוכל להגן על הבית ו/או המשפחה מומלץ לרכוש כלב הגנה מאולף. לפרטים נוספים אני ממליץ באופן אישי ליצור קשר עם רפאל פרנקו 0508231691
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם הויסלה מתאים לגידול ביחידת דיור ללא גינה?
י.דהן
בהנחה שהכלב יזכה לפחות לשלושה טיולים ארוכים ביום (ארוכים מאוד) לא צריכה להיות בעיה, אבל צריך לקחת בחשבון שמדובר בכלב צייד בעל רמות אנרגיה גבוהות מאוד שכשאר לא נותנים לו לפרוק אותן הדבר גורר בעיות התנהגות רבות.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום יש לי כלבה מסוג ויסלה בת שנה היא חופרת לי בגינה באטרף מה אפשר לעשות?? תודה
מ.אזולאי
סביר להניח שהחפירה נובעת מחוסר בהוצאת אנרגיה, רצוי להגביר את הפעילות הגופנית של הכלבה על ידי מגוון פעילויות של ספורט כלבני, כמו כן שווה לנסות מספר תרופות סבתא נגד חפירות כמו הנחת הצרכים של הכלבה בתוך הבור שהיא חופרת או שפיכה של מיץ לימון בנקודות הרלוונטיות. השיטות הללו לא מוכחות מדעית אבל ישנם מצבים שבהם היו תוצאות.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

שלום, אני מעוניין לרכוש כלב ויסלה ורציתי לדעת עד כמה הכלב חכם ואינטליגנטי (ובמה זה יוכל להתבטא) ומה מידת התדירות שצריך להוציא אותו אם יש לנו גינה גדולה בבית (כלומר האם הוא פורק אנרגיה לבדו או שצריך לדרבן אותו גם בגינה על ידי משחקים וכו...)? תודה מראש
י.גלר
לכל כלב ש רמת אינטלגנציה שונה ללא קשר לגזע. כלב הויסלה הוא כלב ציד ספורטיבי ופעיל מאוד. חצר לא תספיק ותגרום לבעיות התנהגות. צריך לרוץ עם הכלב, לשחק איתו ולעבוד איתו על משמעת לפחות שעתיים ביום בתור התחלה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום, יש לי כלבה מסוג ויסלה בת שנתיים. מאז שעיקרנו אותה מופיעות אצלה הפרשות עם ריח מאוד לא נעים מהחלק האחורי של הגוף ( איברי המין). אנחנו לוקחים אותה לוטרינר והוא מוציא לה אותן אך זה עוזר לתווך קצר. איך ניתן להיפטר מזה? תודה
ש.י
שלום רב, הפרשות מאיברי המין יכולות לנבוע מבעיה במערכת המין ו/או מערכת השתן ועל כן מלבד ניקוי ושטיפת ההפרשות יש צורך לברר עם הווטרינר לגבי אבחון המקור שלהן, בדיקה ציטולוגית של ההפרשות ושקילת בדיקות רחבות יותר במידת הצורך.
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

יש לי גור ויסלה בן שלושה חודשים שאימצתי מצער בעלי חיים הוא גור מקסים וחברותי מתנהג למופת בבית אבל כל פעם שאני מנסה להוציא אותו לטיול הוא מפחד אני מנסה לשחד אותו בצופרים או במשחק והצלחתי להגיע איתו לסיבוב של 300 מטר סביב הבניין אבל שם זה נעצר אשמח לעזרה איך להתמודד עם המצב
ד.
הגור עובר חשיפה לעולם מחוץ לבית בפעמים הראשונות וצריך לתת לו זמן להתרגל - אבל אתם בדרך הנכונה. אני ממליצה לקרוא את המאמרים בנושא חינוך גורים באתר. בהצלחה.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום רב יש לי כלבת ויסלה צעירה בת שנה. הכלבה נמצאת איתנו מאז שהיתה גורה והיא נולדה לשגר של תשעה גורים.נאספה אחרונה מבין הגורים לאחר שנגמלו בצורה מלאה.בהיותה גור דאגתי לחשוף אותה לסביבה ובכלל זה ילדים אנשים וכלבים אחרים ולא היתה כל בעיה.בחצי שנה האחרונה היא מגלה פחד גדול מכל מה שלא מוכר לה אם זה בני אדם וילדים ואם כלבים אחרים ונוהגת בפחדנות ובניסיון מנוסה מהסיטואציה.אני עובד איתה על אילוף בסיסי ומקפיד על טיולים ארוכים ולפחות טיול אחד המשלב ריצה או משחק לאחרונה הבעיה גוברת והטיולים איתה נעשים קשים יותר ואם היא רואה כלב ממרחק היא כבר מתכננת את הבריחה שלה דבר המקשה מאוד את ההתנהלות איתה. אודה על התיחסתוכם ומן עצה
א.דלבה
על פי התיאור הנתון לא נעשתה חשיפה כמו שצריך אבל.... אופציה נוספת אפשרית היא שבמהלך הדרך הכלבה הופחדה על ידי אירוע כל שהוא והתגובה שלכם הייתה לא נכונה ומאז החלה התדרדרות. מומלץ להיפגש עם מאלף מאזור מגוריכם לטיפול בבעיה לפני שהמצב נהיה קשה יותר.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

מאיזה גיל ניתן להריץ את הויסלה למרחקים
ע.הדר
לא מומלץ לקחת את הכלב לפעילות גופנית קיצונית, ניתן בכל גיל לאפשר פעילות גופנית מתונה/ספונטנית ובכל מקרה כדאי שהפעילות הגופנית תתבצע במקום מוצל/בשעות בהן עומס החום נמוך.
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.