1-700-555-979

no-lazy

קוקר ספנייל - Cocker Spaniel

כלבים בינוניים,הכי פופולארי,ידידותי לילדים,מתאים לגידול בדירה,קל לאילוף
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

הקוקר ספנייל הוא כלב חרוץ שאוהב לעבוד אך עם זאת הוא נחשב לחיית המחמד האולטימטיבית שכן הוא מכבד את סמכות בעליו תמיד, ללא תנאים ודיי בקלות.
הקוקרים הם לא כלבים טיפשים אך גם לא מבריקים במיוחד והם זקוקים להכוונה סבלנית על ידי הבעלים שלהם לגבי מה אסור ומה מותר. סך הכל, הספנייל תמיד מחפש ללמוד ולרצות והוא מושלם עם ילדים ומשפחה, למרות שכלבים אלו לפעמים מעט ביישנים ליד אנשים לא מוכרים.

מקור הגזע והיסטוריה

הקוקר ספנייל הפופולארי החל את דרכו בבריטניה בתור עוזר לציד ציפורים וחיות קטנות.
על פי המקור מאנגליה, פותח הקוקר ספנייל האמריקאי ומשם הופץ לישראל ושאר העולם. השם "קוקר" הגיע מהנקר (וודקוק), ציפור ספציפית אותה הספנייל נהג לצוד הכי טוב. כיום, רוב גדול מהקוקרים פרשו מהציד והם מתפקדים לרוב ככלבי משפחה וכלבי ראווה ותחרויות.

סוג הכלב שייך לקטגוריות:

כלבים בינוניים >

כלבים מתאים לדירה >

כלבים קל לאילוף >

כלבים ידידותים לילדים >

כלבים הכי פופולארי >

נתונים ומאפיינים

כלב מקסים בעל מבנה גוף קטן, ראש עגול, פרווה נעימה כמשי שאורכה בינוני ואוזניים ארוכות ונפולות שמכסות חצי מפניו. המראה החמוד והתמים של הקוקר ספנייל משדר רק קמצוץ מטוב הלב והלך הרוח הנעים של הכלב הזה.
עדין, בוטח ובעל אינטליגנציה ממוצעת, הקוקר אוהב את כולם וצריך להבין שמעמדו עומד מתחת לבני אדם, אחרת הוא עלול לפתח בעיות התנהגות. הגובה הממוצע של הקוקר ספנייל עומד על כ-38 ס"מ ומשקלו הממוצע נע בין 7 ל-14 ק"ג.

אילוף כלבים - קוקר ספנייל

למרות שהוא לא הכלב הכי חכם בנמצא, הקוקר ספנייל קל ונוח לאילוף ולומד מהר, וכל זאת בתנאי שהוא מקבל הדרכה אוהבת, סבלנית ונחושה. חשוב מאוד לבעלי הקוקר להגיע למעמד של מנהיג להקה, שכן הרבה פעמים בעלים "מוותרים" לקוקרים עקב היותם "חמודים ותמימים". טיפוח ההתנהגות הזו עלולה להביא למצב בו הכלב שולט בבעליו- דבר המחמיר עם הזמן ועלול ליצור בעיות התנהגות חמורות. בנוסף להשגת סטאטוס של מנהיג, חשוב לתת לקוקרים הרבה שעות ריצה וספורט, שלא ייפתחו בעיות נפשיות כגון דיכאון וקופצניות.

טיפוח קוקר ספנייל

יש לנקות את העיניים באופן קבוע ויומי אצל הקוקרים. יש אנשים שמעדיפים להשאיר את הפרווה ארוכה וגלית, מה שדורש סירוק על בסיס יומי וחפיפה לעתים קרובות. אחרים יעדיפו לספר את הפרווה לאורך בינוני, מה שנחשב יותר נקי. בשני המקרים, יש צורך לגזוז מעט מן הפרווה על בסיס קבוע ובעת ההברשה, יש להיזהר שלא לתלוש את השערות העדינות. הקוקר ספנייל משיר את פרוותו בצורה ממוצעת.

מחלות נפוצות וטיפול

הבעיות העיקריות שמשפיעות על הקוקרים הן גלאוקומה, בעיות עיניים כגון התעוורות ומחלות רגליים וברכיים שונות. כמו כן, רגיש הגזע להיפ-דיספלסיה (מחלת ירכיים), אלרגיות עור שונות, בעיות בשפתיים ומחלות בכבד. הקוקר הוא מסוג הכלבים שיהיו בריאים במשך 10 שנים ועלולים לחלות במחלות מסוכנות ולעתים קטלניות תוך ימים ספורים. יש לבקר אצל הווטרינר באופן קבוע. תוחלת החיים הממוצעת של הקוקר ספנייל נעה בין 12 ל-15 שנים.

אוכל ציוד ומשחקים

הקוקר ספנייל יכול לחיות בתוך דירה וכמו כן, הוא יהיה פעיל מאוד בתוכה ויפיק את המיטב בחצר, לא חשוב מה גודלה. לקוקרים יש סיבולת גבוהה מאוד והוא זקוק להמון שעות ספורט ומשחק. כשיוצאים לטיול, יש להימנע מפגיעה בשיחים מסובכים וקיצוניים שיכולים להיתקע ולהסתבך בתוך הפרווה המקורזלת.

ציונים עבור קוקר ספנייל

גידול בדירה: 9 - מסתדר בדירה
ידידותי לילדים: 10 - חברותי ביותר
מתאים לאילוף: 7 - יחסית קל לאילוף
כלב שמירה: 2 - יותר מדי חברותי
טיפול וטיפוח: 4 - לא קל לטיפוח

ציון משוכלל באתר עולם של כלבים: 6.5

 



שאלות ותשובות

הכלב שלי הוא קוקר ספנייל מעורב והוא נוהג לריב עם כלבים אחרים פיזית ולהפגין מלחמות של גבריות וחוזק כלפיי כלבים אחרים, למה הכלב מתנהג ומביע את עצמו ככה? איך אפשר לטפל בזה?
א.חנינה
קיימות שתי סיבות עיקריות לאגרסיביות כלפי זכרים אחרים הסיבה הראשונה היא זכר לא מסורס שההורמונים גורמים לו להגיב בתוקפנות לזכרים אחרים מתוך דומיננטיות וטריטוריאליות. הסיבה השניה היא חוסר חשיפה נכונה בגיל צעיר לכלבים אחרים. הפתרון הוא לסרס ולעבוד על חשיפה נכונה לאחר הסירוס. לקחת אותו לגינות כלבים בליווי של מאלף מומחה ולימוד פקודות בסיסיות.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

שלום יש לי גורת קוקר בת 5 חודשים נתנו לה בהתחלה אוכל בשם earthborn הוליסטי הכל היה בסדר כשנגמר החלפתי לה את האוכל כי לא מצאתי את האוכל הראשון והיא לא אוכלת חיפשתי ומצאתי את האוכל הראשון והיא לא מראה התלהבות לא אוכלת כמו בהתחלה היא מריחה וזזה אחורה מה המלצתך תודה
ע.אלפרסון
כלבים רבים מרבים העדפה למזון מסוים כאשר ניתנת להם האפשרות לבחור. אני משאר שהאוכל החילופי שנתת לה בזמן שחיפש את האוכל הראשון היה לה טעים יותר. אם אותו אוכל מדובר הוא איכותי ובריא הפתרון הקל יהיה לחזור אליו, במקרה שמדובר במזון איכותי פחות עדיף להתעקש איתה על המזון הראשון. התהליך פשוט ביסודו למרות שהוא עלול לקחת מספר ימים. לאחר ברור הכמות המדויקת שצריך לתת לגורה ביום חלקי את הכמות לשתים. הניחי את חצי הכמות בבוקר למשך 10-30 דקות ואז קחי את האוכל למקום אליו הגורה לא תגיע. אם הגורה אכלה את חצי המנה בבוקר תני לה את החצי השני כ012 שעות לאחר מכן באותו האופן, אם לא הניחי לה את חצי הכמות הראשונה או את מה שנשאר ממנה ואל תוסיפי מזון. (כמובן שאין לתת חטיפים, צ'ופרים או שאריות מזון בזמן ההרגלה) רוב הכלבים יתחילו לאכול בצורה נכונה תוך יום או יומיים למרות שישנם מקרים שלוקחים יותר זמן. היות ומדובר בגורה צריך להיות עם אצבע על הדופק במקרה שהיא לא אוכלת יותר 48-72 שעות.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

מצאתי קוקר עזוב מלא קרציות ואפטי לפני כשלושה חודשים. לא היה עליו שבב. אימצתי אותו בשל קסמו. הוטרינר אמר שהוא כבן שנה - שנה וחצי. כיום הוא חיוני ביותר שמח ואסיר תודה. אלא שיש לו שלוש בעיות עיקריות 1. הוא תוקף חתולים ללא תקנה. פעם אפילו קפץ מהרכב. 2. משלשל לעיתים קרובות (עושה גרפסים של ממש ויש לו ריח מסריח מהלוע...לא מהשיניים). 3. אוהב להתפלש בצואה ולאכול אותה... מה עושים איתו? תודה אורנה
א.
שלום אורנה ברשותך אתחיל מהאמצע, כאשר קיימת בעיית שילשול חמורה צריך קודם כל לשלול אלרגיה למזון. ישנו סיכוי סביר שהתירס שבמזון או העוף הם הגורמים לבעיה. אם זה הדבר אז החלפה של המזון למוצר איכותי נטול תירס/עוף כנראה יפתור את הבעיה. יתכן ומדובר ברגישות קיצונית ואז קיימים סוגי מזון רפואי לבעלי כיבה רגישה במיוחד. נושאי התוקפנות לחתולים ואכילת הצואה הינם בעיות התנהגותיות שדורשות התערבות של מאלף בכדי לפטור את הבעיה לפני שיגרם נזק לכלב או לסביבה. (דרך אגב יתכן מאוד שיש קשר בין אכילה הצואה לבין השילשול)
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

האם קוקר ספנייל וספנייל אנגלי הם אותו כלב? תודה.
א.קורמן
כאשר אומרים קוקר ספנייל בדרך כלל מתכוונים לקוקר ספנייל האמריקאי המוכר - צבע פרווה חום בהיר. הקוקר ספנייל האנגלי הוא בעל פרווה שחורה בדרך כלל, והאופי שלו בדרך כלל יותר רגוע ומתון מהאמריקאי.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

ייש לי כלבת קוקר ספנייל והיא חברותית היא לו נושכת ודיי קשה לי לאלף אותה בבקשה תיתנו לי עצה מה לעשות
ר.ביאלר
לדבר עם ההורים ולפנות למאלף מוסמך ואיכותי באזורכם.
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

יש לי גור קוקר ספניאל בן 8 חודשים. כל פעם שמישהו מגיע הבייתה גם אנחנו וגם אורחים הוא מתיז שתן מרוב התרגשות.מה ניתן לעשות כדי שיפסיק עם המנהג הזה?
ס.אדם
בעיה זאת ניתנת לרוב לפתרון על ידי הרגלת הכלב להתעלמות ממנו, משמע כניסה לבית בצורה רגועה עם דגש על לא להתייחס לכלב בשום צורה. (לא להשמיע קולות ולא ללטף) כאשר הכלב נרגע נותנים לו חטיף ומשבחים (בלי להתרגש מידי) ומייד מוציאים לסיבוב בחוץ
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

ייש לי כלבת קוקר ספניאל אבל כול פעם שדופקים בדלת ביתנו אז היא נובחת בלי הפסקה מה לעשות בישביל שהיא תפסיק לעשות את זה?
ר.ביאלר
בתהליך של תיקון בזמן נביחה וחיזוק על היתעלמות הכלבה תלמד להתעלם מהדפיקות. (מומלץ ורצוי לעשות את התהליך בליווי מאלף כדי למנוע טעויות)
רועי כץ - מאלף ומוליך כלבים.

יש לי שתי כלבות ציוואווה וקוקר ספנייל.שתיהם רוצות לישון איתי. אני אוהבת את זה אבל זה מפריעה לי לישון מה לעשות.שנית כל פעם שמצלצלים לי בדלת הן קופצות על האדם. ובורחות החוצה.אשמח לקבל עצה.
ש.הורוביץ
תכין או תקנה כרית גדולה שתשמש להן כמיטה משלהן ואל תרשה להן יותר לעלות על המיטה. אם צריך אפילו תאסור עליהן כניסה לחדר השינה. לגבי העניין של נבחנות וריצה החוצה, אני ממליצה לך לקרוא את המאמר בנושא מנהיגות.
גלית ואלט - מאלפת כלבים בכירה ומוסמכת.

לכלבה שלי הקוקרית ספניאל ייש בעייה בעיניים של מין פצע והיא אמרוה לעבור ניתוח אבל אמרו שזה בנתיים שבסדר שזה יישאר לה אבל לדעתי זה לא בסדר אז מה אני צריכה לעשות?בלי קשר לפנייה להורים.
ר.ביאלר
על מנת לתת לך תשובה טובה ורצינית יש צורך בבדיקה
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.

שלום. אני רוצה לקנות כלב מגזע קוקר ספניאל אבל האם זה הכרחי ללכת לווטרינר באופן קבוע וכמה תור חודשי לווטרינר אמור לעלות לי? והאם אפשר לוותר על כך? והמחלות של הירכיים קצת מדאיגות אותי . אז איך אני יכולה למנוע אותם, הריי אינני רוצה שכלבי יסבול. אשמח שתכתבו לי -)
ש.
בדיוק כמונו בני האדם גם כלבים מצריכים מעקב רפואי אחר הגדילה וטיפול רפואי מניעתי (חיסונים וטיפולים נגד תולעים וטפילים חיצוניים)ובמידת הצורך גם בטיפול בבעיות שונות העלולות להתרחש- על כן יש בהחלט צורך ללכת לווטרינר באופן קבוע
מרכז וטרינרי רמת השרון וטרינר דורון נרי.